Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru

Ocena: 0 (0 głosów)

Galeria sprzedanych pomysłów

Graficzne przedstawienie idei Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego

Pomysł dobrze rozrysowany to połowa drogi do sukcesu!

Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.

Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.

Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.

Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem? Zdobądź MBA z myślenia wizualnego. Naszkicuj swój sukces!

Informacje dodatkowe o Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru:

Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2009-11-16
Kategoria: Poradniki
ISBN: 9788324621705
Liczba stron: 320

więcej

Kup książkę Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru - opinie o książce

Inne książki autora
Wszystko można narysować! Wykorzystanie myślenia wizualnego w biznesie
Dan Roam0
Okładka ksiązki - Wszystko można narysować! Wykorzystanie myślenia wizualnego w biznesie

Kontynuacja bestsellera Narysuj swoje myśli Czarno na białym z dodatkiem koloru Weź udział w czterodniowym kursie wizualnego rozwiązywania problemów Odkryj...

Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację
Dan Roam0
Okładka ksiązki - Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację

Prezentacje często bywają karkołomnym doświadczeniem: rozwlekłe wypowiedzi, niespójne i nudne slajdy w PowerPoincie, sztuczność i widoczna trema prelegenta...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Pies
Anna Wasiak
Pies
Cienie. Po prostu magia
Katarzyna Rygiel
Cienie. Po prostu magia
Suplementy siostry Flory
Stanisław Syc
Suplementy siostry Flory
Lato drugich szans
Dagmara Zielant-Woś
Lato drugich szans
Odpowiedź Hiobowi
Carl Gustav Jung
Odpowiedź Hiobowi
Upiór w szkole
Krzysztof Kochański
Upiór w szkole
Piwniczne chłopaki
Jakub Ćwiek
Piwniczne chłopaki
Dolina Marzeń. Przeszłość
Katarzyna Grochowska
Dolina Marzeń. Przeszłość
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy