Konieczność respektowania zasad moralnych w posługiwaniu się środkami społecznego przekazu jest powszechnie uznawana. Natomiast wiele kontrowersji wzbudza ustalanie ich treści. Autor książki próbował ukazać, że zasady moralne, które należy respektować w posługiwaniu się środkami masowego przekazu, odnajdujemy w relacji osoby do mediów. Celem tych ostatnich, jak i samego komunikowania w ogóle, jest służenie rozwojowi osoby i jedności między ludźmi. Tak więc nawet tak fundamentalne zasady jak prawda i wolność odnajdują swe konkretyzacje poprzez odniesienie do celu komunikowania. Ten ostatni jest zasadniczym kryterium etycznej oceny wszelkich form rozpowszechniania i odbioru informacji, w tym także za pośrednictwem najnowszych technologii, a więc np. Internetu.
Informacje dodatkowe o Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Adam Marszałek
Data wydania: b.d
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN:
83-7322-250-2
Liczba stron: 200
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,