Robimy biznes! Łatwo powiedzieć, trudniej zrealizować z sukcesem. Każda działalność ma swoją specyfikę. Wymaga wiedzy i wprowadza język specjalistyczny. Wiedza jest zapisywana poprzez ustalone pojęcia, które miewają przeróżne znaczenia i budzą jeszcze bardziej zróżnicowane skojarzenia. To samo słowo może oznaczać zupełnie coś innego w różnych językach profesjonalnych. Rozwój nauki, mnogość specjalizacji jeszcze bardziej pogłębia to zagadnienie. Każda profesja wnosząc "swoje" pojęcia, inaczej określa i definiuje ich znaczenie, tworząc specyficzny wachlarz skojarzeń, które są niezbędne do jej zrozumienia.
Jeśli nie ustalimy terminologii, w której się poruszamy, to mijamy się w rozumieniu znaczeń, w porozumiewaniu się i przekazywaniu myśli. Powstaje chaos. Brak jasnej, jednoznacznej terminologii jest szczególnie niebezpieczny w przypadku działalności gospodarczej, a jeszcze bardziej w konsultingu, który z założenia jest interdyscyplinarny. Niejasne znaczenie słów prowadzi do powstania niebezpiecznych pomyłek we wnętrzu organizacji, w jej związkach z otoczeniem, w turbulentnych zmianach w segmentach rynkowych.
"Leksykon przedsiębiorcy" jest bogatym zbiorem terminów, pojęć oraz ich interpretacji i znaczeń. Właścicielom firm, menedżerom, specjalistom ułatwią poruszanie się po trudnym gruncie funkcjonowania biznesu i konsultingu. Precyzyjne nazywanie spraw pozwoli uzyskać sprawność, efektywność i skuteczność prowadzenia przedsiębiorstwa uwidocznionych w osiąganych wynikach.
Sprawne używanie słów tworzy kulturę komunikacji interpersonalnej. Poznaj dokładnie terminologię potrzebnš dla twego biznesu, zmodyfikuj jš dla potrzeb twojej firmy, wykorzystaj profesjonalne pojęcia zebrane w Leksykonie i wreszcie
STOSUJ JE KONSEKWENTNIE!
Wydawnictwo: Poltext
Data wydania: 2007 (data przybliżona)
Kategoria: Encyklopedie, słowniki, leksykony
ISBN:
Liczba stron: 288
Chcę przeczytać,