Praca przydatna szczególnie dla oligofrenopedagogów - nauczycieli, rewalidantów. Autorzy wyjaśniają, jak postawić diagnozę funkcjonalną, opracować program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie, oraz prawidłowo stawiać wymagania. Ukazują walory i wady metody pracy dyrektywnej i niedyrektywnej. Przedstawiają model superwizji. Odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego oraz neuropsychologii. Wskazują na rolę rodziców w terapii dziecka.
Informacje dodatkowe o Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną:
Wydawnictwo: GWP
Data wydania: 2013-05-21
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
978-83-7489-480-7
Liczba stron: 300
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,