Łamigłówki Kakuro -- tak jak Sudoku -- zyskały w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii ogromną popularność. W USA gra jest znana jako cross sums. Japończycy nazywają ją kasan kurosu -- "kasan" oznacza po japońsku "dodawanie", a "kurosu" to wymówione po japońsku angielskie słowo "cross". Z tego połączenia powstał skrót kakkuro.
Kakuro jest doskonałą grą logiczną. To siatka wypełnionych i pustych pól, przypominająca krzyżówkę. W tym zbiorze znajdziesz siatki w trzech rozmiarach, od bardzo prostych -- przeznaczonych dla początkujących -- po wyjątkowo trudne -- dla tych, którzy lubią wyzwania.
Reguły gry są proste. Pola wypełnione liczbami to wskazówki, zaś puste pola to te, w które wstawiasz cyfry od 1 do 9. Jeśli na przykład wskazówką jest liczba 6, a obok są dwa puste pola, Twoim zadaniem jest wpisać w nie cyfry 2 i 4 albo 5 i 1 tak, aby uzyskać sumę 6; ale nie wpisuj 3 i 3, bo cyfry w jednym wierszu albo kolumnie nie mogą się powtarzać. Zadanie staje się trudniejsze, jeśli w siatce jest więcej wskazówek oraz więcej przecinających się wierszy i kolumn z pustymi polami do wypełnienia. W książce znajdziesz dokładne objaśnienia reguł gry i wskazówki na dobry początek.
Sam dobierz najlepszy dla siebie poziom trudności. Otwórz zbiór na którejś z siatek kakuro, a nie zauważysz nawet, kiedy skończysz pierwszą łamigłówkę i zaczniesz następną... Życzymy Ci dobrej zabawy.
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2006-02-07
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 160
Profesor Janusz Sondel (ur. 30 kwietnia 1937 r. - zm. 12 września 2017 r.) był jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskiej romanistyki XX wieku...
Tom drugi ,,Galaktyk i planet" z serii ,,Nauka z komiksem" dla dzieci w wieku 8-12 lat. Zakres tematów został opracowany we współpracy z multidyscyplinarnym...
Chcę przeczytać,