Książka jest krytyczno-literacką monografią naukową. Opis z recenzji Krystyny Kamińskiej z "Pegaz Lubuski" (nr 3(58)/2014): "Agnieszka Moroz wzięła na warsztat twórczość dwóch pisarzy szalenie w Polsce popularnych, choć ich dokonań nie zalicza się do nowatorskich ani literacko odkrywczych. Za to można na przykładzie ich książek dobrze wykazać, co się czytelnikom podoba i jak pisarze odpowiadają na te czytelnicze gusty.W pierwszym rozdziale zatytułowanym „Sztuka uwodzenia czytelnika” autorka zestawiła literackie chwyty dające popularność. Ciekawe, że wyprowadziła je nie z naukowych analiz, a z recenzji lub omówień prasowych. W ten sposób, jakby niechcący, stworzyła podręcznik, jak napisać poczytną książkę. (...)Rozdział drugi – całkiem odmienny od pierwszego - przenosi czytelnika w tematykę śmierci podejmowaną i rozmaicie realizowaną od średniowiecza po współczesność. (...)W rozdziale trzecim i końcowym Agnieszka Moroz łączy wnioski z poprzednich rozdziałów, analizuje kreację śmierci w powieściach Carrolla i Sapkowskiego. (...)Trudny wywód autorka przeprowadziła ciekawie, jej naukową książkę czyta się dobrze, a czytelnik często jest zaskakiwany konstatacjami daleko odbiegającymi od powszechnie obowiązujących prawd."
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2014-08-15
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN:
Liczba stron: 92
Przeczytane:2018-03-10, Chcę przeczytać,