Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania

Ocena: 0 (0 głosów)
Inne wydania:

Nigdy jeszcze nie miałeś tylu informacji o swoim środowisku biznesowym, co teraz. Ale czy wykorzystujesz je, żeby pokonać rywali? Jeśli nie, to marnujesz potężne narzędzie konkurencyjne.

Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie poprzestają na gromadzeniu i przechowywaniu dużych ilości informacji. Budują swoje strategie konkurencyjne wokół obserwacji i wniosków uzyskiwanych dzięki danym, co przynosi imponujące wyniki biznesowe.

Jaka jest ich sekretna broń? Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilościowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu menedżerów wyższego szczebla i zaawansowaną technologię informacyjną.

Dlaczego warto konkurować w oparciu o analitykę? W czasach, gdy firmy w wielu branżach oferują podobne produkty i używają podobnej technologii, odrębne procesy biznesowe zaliczają się do ostatnich pozostających jeszcze punktów różnicowania. Wiele wcześniejszych podstaw konkurencji - takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne - zostało podkopanych przez globalizację.

Jako podstawy konkurencji pozostają zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, mądre podejmowanie decyzji oraz zdolność do wyciśnięcia do ostatniej kropli wartości z procesów biznesowych - a wszystko to można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.

Davenport i Harris pokazują, jak pewne wzorcowe organizacje - bardzo różnorodne, między innymi drużyna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, , CEMEX, Capital One, Harrah's Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy - stosują nowe narzędzia do przebicia rywali. Poprzez analitykę firmy te rozpoznają najbardziej dochodowych klientów, przyspieszają innowacje produktowe, optymalizują ceny i łańcuchy dostaw, a także efektywnie wykorzystują czynniki faktycznie mające wpływ na wyniki finansowe.

Inteligencja analityczna w biznesie to książka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które może ukształtować na nowo rządzące konkurencją reguły.

Davenport i Harris pokazują liderom, czego potrzeba do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i głębszą wiedzę. Konkurencja analityczna to książka pełna przykładów, będąca niezbędną mapą drogową dla firm, które chcą przetrwać w konkurencyjnym boju. - Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i współautor książki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management

Nasza kadra zarządzająca z pasją podchodzi do konkurencji analitycznej, a ta książka jest zdecydowanie najlepszym dostępnym przewodnikiem do osiągnięcia tego celu. Polecam ją każdej organizacji, której zależy na lepszych wynikach. - Michael B. Polk, prezes Unilever United States Inc.

Konkurencja analityczna będzie bezcennym źródłem dla każdego, kto naprawdę chce dokonać zmian w dzisiejszym świecie biznesu. - John Rowe, prezes i dyrektor generalny Exelon Corporation

W biznesie, tak jak w baseballu, pytanie nie dotyczy tego, czy zabierać się za analitykę, czy nie; pytanie brzmi: kiedy. Wolisz odbić się od analitycznej trampoliny ku zyskom, czy mozolnie dokopywać się do nich łopatą? - Rob Neyer, ESPN

Davenport i Harris podnieśli poprzeczkę swoimi badaniami i wnikliwymi wnioskami na temat tego, jak analityka może stać się przewagą konkurencyjną. - Steve Maritz, prezes i dyrektor generalny, Maritz Inc.

Analityka będzie gorączką złota następnych lat, a wiele firm będzie wytrwale przesiewać swoje dane w poszukiwaniu skarbów. Davenport i Harris opracowali jedyną mapę złotonośnych terenów i opisali historie pierwszych poszukiwaczy. Jeśli szukasz czegoś naprawdę cennego, najpierw warto pokopać w Konkurencji analitycznej. - Michael Treacy, współzałożyciel GEN3 Partners i autor książki Double Digit Growth: How Companies Achieve It No Matter What

Thomas H. Davenport jest profesorem informatyki i zarządzania w Babson College. Jeanne G. Harris jest dyrektorem ds. badań w Accenture Institute for High Performance Business.

Informacje dodatkowe o Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania:

Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2013-09-25
Kategoria: Ekonomia
ISBN: 9788377464663
Liczba stron: 242
Tytuł oryginału: Competing on Analytics: The New Science of Winning
Język oryginału: angielski

więcej

Kup książkę Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy