Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D.
W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów dostępnych w Internecie stała się nieaktualna.
Publikacja przedstawia nową wersję OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż, w tym wersja 4.*) w sposób, który jest interesujący zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby ,,przesiąść się" ze starego OpenGL na nowy.
Książka może być traktowana jako podręcznik akademicki, który na przykładzie OpenGL omawia podstawowe pojęcia grafiki 3D.
Dowiesz się:
jak tworzyć aplikacje korzystające z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki nauczysz się programować shadery w GLSL poznasz teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej poznasz model oświetlenia Phonga i nauczysz się go implementowaćPowinieneś znać:
podstawy programowania w C++, w tym programowania obiektowegopodstawową wiedzę o programowaniu dla systemu Windows
Wydawnictwo: PWN
Data wydania: 2014-09-16
Kategoria: Informatyczne
ISBN:
Liczba stron: 296
Poznaj jedno z najpopularniejszych narzędzi programistycznych Środowisko programistyczne Delphi od lat cieszy się zasłużoną popularnością wśród twórców...
Niniejsza książka stanowi praktyczny podręcznik zarówno dla początkujących, którzy na gruncie JBuildera zamierzają zdobywać swe pierwsze doświadczenia...
Chcę przeczytać,