Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D.
W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów dostępnych w Internecie stała się nieaktualna.
Publikacja przedstawia nową wersję OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż, w tym wersja 4.*) w sposób, który jest interesujący zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby ,,przesiąść się" ze starego OpenGL na nowy.
Książka może być traktowana jako podręcznik akademicki, który na przykładzie OpenGL omawia podstawowe pojęcia grafiki 3D.
Dowiesz się:
jak tworzyć aplikacje korzystające z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki nauczysz się programować shadery w GLSL poznasz teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej poznasz model oświetlenia Phonga i nauczysz się go implementowaćPowinieneś znać:
podstawy programowania w C++, w tym programowania obiektowegopodstawową wiedzę o programowaniu dla systemu Windows
Wydawnictwo: PWN
Data wydania: 2014-09-16
Kategoria: Informatyczne
ISBN:
Liczba stron: 296
Umiejętność tworzenia aplikacji dla platformy .NET coraz częściej pojawia się na liście wymagań stawianych kandydatom do pracy na stanowisku programisty...
Wykorzystaj potęgę technologii Windows! Visual Basic to język programowania o bardzo długiej tradycji. Kiedy kilka lat temu przeniesiono go na platformę...
Chcę przeczytać,