Pozycja przeznaczona jest dla dzieci od trzeciego roku życia, wspomaga terapię logopedyczną oraz pedagogiczną. Zawiera wierszyki i zagadki, które pomagają w utrwalaniu prawidłowej wymowy poszczególnych głosek, a kolorowe ilustracje stanowią dla dzieci dodatkową zachętę do pracy.
Dziecko, korzystając z tej książeczki, ćwiczy rozumienie poleceń słownych, sprawność aparatu artykulacyjnego, prawidłowe wymawianie głosek w konkretnych słowach. Praca z książeczką w domu umożliwia kontynuowanie ćwiczeń wykonywanych podczas terapii logopedycznej oraz motywuje dzieci do częstych i systematycznych powtórzeń. Dzięki temu można kontrolować stan rozwoju mowy spontanicznej dziecka, skłaniać je do opowiadania o tym, co widzi na obrazkach utrwalających daną głoskę.
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2019-12-06
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 60
Podnoszenie kompetencji językowych u dzieci jest niezwykle ważne, rzutuje bowiem na rozwój ich osobowości, buduje pewność siebie i kształtuje prawidłowe...
Sprawność aparatu oddechowego i aparatu artykulacyjnego ma ogromny wpływ na prawidłową mowę dzieci. Ćwiczenia doskonalące i rozwijające motorykę narządów...
Przeczytane:2020-01-15, Ocena: 6, Przeczytałam, Książki XXI wieku, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2020, 12 książek 2020, 52 książki 2020,
Najnowsza książka autorstwa Pani Aleksandry Sadowskiej -Krajewskiej pt. '' Giętki język. Wierszyki i zagadki pomocne w terapii logopedycznej'' są to bardzo dobrze skonstruowane i przemyślane zagadki i wierszyki, dzięki którym dzieci będą mogły ćwiczyć systematycznie głosek umieszczonych w słowach na samym ich początku.
Zdarza się z czasem, że dziecku sprawiają problemy wypowiadanie trudnych słów zawierających w sobie głoskę k czy r., która przyczynia się do tego, że rodzic jej wyraźnie nie słyszy, a dziecko zastępuje je inną do mówienia głoską.
Ćwiczenia te będą dla dzieci stanowiły pokrótce nie tylko dobrą zabawę, ale spowodują uśmiech na ich twarzach po kolejnej próbie podjęcia wymówienia kolejnego nowego słowa sprawiającego im trudność.
Zaproponowane ćwiczenia w wierszach przez autorkę podkreślą walory trudnych do wypowiedzenia słów w grupie głosek. Przykład wierszy. Cecylia i Cezary, Żuk, żaba i żyrafa.
Odkryjemy przede wszystkim w trakcie zapoznawania się ćwiczeniami nowe metody nauczania, które zostały trafnie dopasowane do wieku dziecka. Przykład. Wykonywanie czubkiem języka rysunków na podniebieniu, liczenie językiem dolnych i górnych zębów.
Moim zdaniem wymienione przeze mnie metody powinny spodobać się pod każdym względem zarówno merytorycznym, jak i praktycznym rodzicom ćwiczącym z dziećmi oraz nauczycielom wychowania przedszkolnego, gdyż powinni oni zwracać uwagę na wypowiadane przez dzieci słowa w początkowym rozwoju mowy.
Zwróciłam szczególną uwagę również na wykonane rysunki przez Panią Marcelinę Krzemińską, która ponadto była pomysłodawcą okładki tej książeczki oraz całościowego i graficznego jej trafnie dobranego całościowego wyglądu.
Oficynie Wydawniczej ''Impuls'' dziękuję za podarowanie mi do zrecenzowania książki autorstwa Pani Aleksandry Sadowskiej -Krajewskiej pt. '' Giętki język. Wierszyki i zagadki pomocne w terapii logopedycznej''.
Warto jest posiadać tę książeczkę.