Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś

Ocena: 0 (0 głosów)

Kto myśli, że ludzkie życie musi kroczyć od sukcesu do sukcesu, jest jak głupiec, który stoi na placu budowy kręcąc głową, bo jest zdziwiony, że kopią w głębinach, gdy ma powstać katedra.

Każdy człowiek potrzebuje sensu życia, który nada mu kierunek i perspektywę oraz pozwoli wieść zdrowe - pod względem psychicznym - życie. Bez odpowiedzi na pytanie ,,po co?", cierpimy. Ta paraliżująca pustka jest chorobą naszych czasów. W ubiegłym wieku Viktor E. Frankl opracował koncepcję terapeutyczną zwaną logoterapią, czyli leczeniem poprzez odnajdywanie sensu, dzięki której można skutecznie radzić sobie z tą egzystencjalną próżnią. Książka Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś daje wgląd w tę koncepcję i dzięki wielu przykładom ilustruje, w jaki sposób można uporać się z cierpieniem wynikającym z pustki egzystencjalnej.

Książka jest zapisem wykładów wygłoszonych przez Victora E. Frankla w Warszawie na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, na Uniwersytecie w Zurychu na zaproszenie Fundacji Limmat oraz w Monachium na zaproszenie Fundacji Carla Friedricha von Siemensa.

Informacje dodatkowe o Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania: 2024-06-26
Kategoria: Medycyna i zdrowie
ISBN: 9788301236465
Liczba stron: 126
Tytuł oryginału: Das Leiden am sinnlosen Leben. Psychotherapie für heute

Tagi: psychologia Psychoterapia

więcej

Kup książkę Gdy życie zdaje się nie mieć sensu. Psychoterapia na dziś

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Inne książki autora
Psychoterapia na co dzień. Wykłady radiowe
Victor E. Frankl0
Okładka ksiązki - Psychoterapia na co dzień. Wykłady radiowe

W czasach nadmiaru dóbr ludzie mają za co żyć. Ale wielu ludzi nie wie, po co żyć. W latach 1951-1955 na zaproszenie sekcji naukowej Rozgłośni Wiedeńskiej...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy