Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review

Ocena: 0 (0 głosów)

Spójrz na problem oczami innych ludzi!

Empatia oznacza zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób. Jest to również umiejętność spojrzenia na rzeczywistość z ich perspektywy. Empatia nie świadczy o słabości czy szczególnej wrażliwości, wynika raczej ze społecznego charakteru naszego gatunku. Co więcej, wysoki jej poziom okazuje się atutem menedżera, ponieważ ułatwia kierowanie ludźmi, pozwala też na skuteczniejszą współpracę z klientami. Niemniej zbyt silne współodczuwanie jest niszczące dla psychiki człowieka. Innymi słowy, warto być empatycznym, doskonalić w sobie tę cechę, ale i kontrolować ją.

Autorami artykułów prezentowanych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Annie McKee, Adam Waytz i Emma Seppala - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni kilka ciekawych aspektów empatii. Współodczuwanie zostało tu potraktowane jako jedna z ważniejszych cech człowieka kształtujących rzeczywistość biznesową: styl kierowania, prowadzenia spotkań, a nawet projektowania produktów i ich sprzedaży. Przekonasz się, że empatii można się nauczyć, można też ją kształtować, a umiejętności te przydadzą się nie tylko w pracy, ale również w prywatnych relacjach.

• Rozumienie empatii

• Empatia w pracy lidera

• Władza a empatia

• Empatia w projektowaniu produktów

• Problem zbyt silnej empatii

Trzymasz w ręku wybór najciekawszych artykułów opublikowanych oryginalnie w „Harward Business Review” - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Ten magazyn jest uważany za jeden z najbardziej opiniotwórczych w takich dziedzinach jak rozwój przedsiębiorstw, zarządzanie, ekonomia. W zbiorze znajdziesz garść inspirujących wiadomości o empatii, które ułatwią Ci budowanie swojej osobowości jako dobrego szefa, a także jako człowieka żyjącego wśród innych ludzi.

Informacje dodatkowe o Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review:

Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2018-06-05
Kategoria: Psychologia
ISBN: 9788328341258
Liczba stron: 136

więcej

Kup książkę Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Empatia. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review - opinie o książce

Inne książki autora
Szczęście. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review
Harvard Business Review0
Okładka ksiązki - Szczęście. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review

Na szczęście do szczęścia brakuje niewiele! Ludzie gonią za szczęściem, marzą o nim, uznają, że bycie szczęśliwym jest warunkiem udanego życia. Równocześnie...

Mindfulness. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review
Harvard Business Review0
Okładka ksiązki - Mindfulness. Inteligencja emocjonalna. Harvard Business Review

Wybitni ludzie cechują się wyjątkową uważnością W czasach wciąż rosnącej złożoności zagadnień uproszczenia i rutyna wydają się niezbędne. Bardzo wielu...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy