Edukacja małego dziecka. Tom 12 . Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej

Ocena: 0 (0 głosów)

Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie ,,odczytanie" jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski.

Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów.

Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.

Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą - odkrywcą świata - oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości.

Urszula Szuścik

Informacje dodatkowe o Edukacja małego dziecka. Tom 12 . Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej :

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2018-07-07
Kategoria: Edukacyjne
ISBN: 9788380955189
Liczba stron: 208

więcej

Kup książkę Edukacja małego dziecka. Tom 12 . Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Edukacja małego dziecka. Tom 12 . Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej - opinie o książce

Inne książki autora
Edukacja małego dziecka. Tom 7. Przemiany rodziny i jej funkcji
Urszula Szuścik0
Okładka ksiązki - Edukacja małego dziecka. Tom 7. Przemiany rodziny i jej funkcji

Niniejsza publikacja to siódmy tom serii wydawniczej Edukacja małego dziecka zainicjowanej przez środowisko pedagogów cieszyńskich. Tom jest...

Edukacja małego dziecka. Tom 12 . Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej
Urszula Szuścik0
Okładka ksiązki - Edukacja małego dziecka. Tom 12 . Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej

Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy