Inicjatywę opublikowania pracy zbiorowej poświęconej funkcjonowaniu niepublicznych szkół wyższych w Polsce należy przyjąć z uznaniem, te szkoły bowiem składają się dziś w sposób znaczący na kształt polskiej oświaty i są miejscem kształcenia wielu tysięcy studentów oraz zatrudnienia wielu uczonych akademickich. Dwadzieścia lat działalności to okres wystarczający do podsumowań, ocen, określania efektywności, wskazywania nie tylko niedostatków, ale także perspektyw rozwojowych. Praca zbiorowa warta jest opublikowania również z tego powodu, że autorami tekstów są uznani polscy dydaktycy oraz twórcy i współtwórcy niepublicznych szkół wyższych. Publikacja może być użyteczna dla polityków oświatowych, władz samorządowych, nauczycieli oraz studentów. Z recenzji prof. zw. dr hab. Stanisława Palki Pomysł takiego dzieła zasługuje na aprobatę z co najmniej dwóch powodów. Pierwszym jest dość powszechna i nie zawsze obiektywna krytyka szkolnictwa niepublicznego. Drugim zaś powodem jest to, że szkoły te kształcą ponad pół miliona polskiej młodzieży i będą trwałym czynnikiem rozwoju społecznego i gospodarczego kraju. Nie można więc dopuścić do tego, aby tak wielki i ważny obszar społecznego pejzażu naszego kraju znalazł się poza zasięgiem obserwacji, dyskusji i krytyki. Zresztą od kilku lat szkolnictwo niepubliczne jest przedmiotem zainteresowania środowisk naukowych i coraz liczniejszych publikacji. Z recenzji prof. zw. dr hab. Tadeusza Pilcha
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2010-11-23
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 146
Przeczytane:2010-12-21, Ocena: 6, Przeczytałem,