De Immundo

Ocena: 0 (0 głosów)
Autor zaprasza Czytelnika do najniższych kręgów Dantejskiego piekła sztuki współczesnej, do jej kloaki w dosłownym tego słowa znaczeniu. Opisuje zjawiska takie, jak np. wystawianie na pokaz i bezczeszczenie ludzkiego ciała, poniżanie jego funkcji i wyglądu, deformacje, samookaleczenia, fascynacja krwią i wydzielinami, nie wyłączając ekskrementów. Jednocześnie szuka odpowiedzi na pytanie o artystyczne uzasadnienie tych obrzędów artystycznych, które ? co ciekawe ? odbywają się często z błogosławieństwem ludzi, którzy kierują wielkimi instytucjami kulturalnymi. Ponieważ punktem wyjścia jest Boska Komedia, autor rozpatruje fenomen sztuki pokrytej fekaliami w kontekście eschatologii i spraw ostatecznych. Wówczas umartwiający się performerzy nabierają innego wymiaru, a ich eksperymenty zyskują pierwiastek sacrum.

Informacje dodatkowe o De Immundo:

Wydawnictwo: słowo/obraz terytoria
Data wydania: b.d
Kategoria: Albumy
ISBN: 9788374538237
Liczba stron: 104

więcej

Kup książkę De Immundo

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

De Immundo - opinie o książce

Inne książki autora
De Immundo
Jean Clair0
Okładka ksiązki - De Immundo

Autor zaprasza Czytelnika do najniższych kręgów Dantejskiego piekła sztuki współczesnej, do jej kloaki w dosłownym tego słowa znaczeniu. Opisuje zjawiska...

Picasso Erotique
Jean Clair0
Okładka ksiązki - Picasso Erotique

The career of the greatest painter of the 20th century was played out in the shadow of Eros - and of Thanatos. At the age of eight Picasso's drawings already...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy