Collapse of Communist Power in Poland

Ocena: 0 (0 głosów)
Based on extensive original research, including interviews with key participants, this book investigates the sudden and unforeseen collapse of communist power in Poland in 1989. It sets out the sequence of events, and examines the strategies of the various political groupings prior to the partially free election of June 1989. This volume argues that the specific negotiating strategies adopted by the communist party representatives in the Round Table discussions before the elections was a key factor in communismżs collapse. The book shows that on many occasions, PZPR decision-makers ignored expert advice, and many Round Table bargains went against the partyżs best interests. Using in-depth interviews with major party players, including General Jaruzelski, General Kiszczak and Mieczyslaw Rakowski, as well as Solidarity advisors such as Adam Michnik, the text provides a unique source of first-hand accounts of Polandżs revolutionary drama.

Informacje dodatkowe o Collapse of Communist Power in Poland:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-415-36805-6
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Collapse of Communist Power in Poland

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Collapse of Communist Power in Poland - opinie o książce

Inne książki autora
Get Clients Now
Hayden0
Okładka ksiązki - Get Clients Now

This text presents a 28-day programme that breaks down the marketing and sales process into a series of steps so simple that even the most marketing wary...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Z pamiętnika jeża Emeryka
Marta Wiktoria Trojanowska ;
Z pamiętnika jeża Emeryka
Obca kobieta
Katarzyna Kielecka
Obca kobieta
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Oczy Mony
Thomas Schlesser
Oczy Mony
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Rok szarańczy
Terry Hayes
Rok szarańczy
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy