Classic Drucker. Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review

Ocena: 0 (0 głosów)

Książka zawiera najlepsze artykuły Petera F. Druckera opublikowane w Harvard Business Review. Większość z nich ukazała się w opublikowanej w 2004 r. przez MT Biznes książce Zawód menedżer. Niniejsza publikacja zawiera trzy nowe artykuły oraz wstęp napisany przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego HBR.

Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.

Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny ani przed nim, ani po nim Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.

Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak:
- być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy:
- reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes:
- podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji:
- wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje:
- zapewnić decydentom niezbędną informację:
- formułować i wdrażać strategie biznesowe:
- zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność

Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów? Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny? Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność? Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego Harvard Business Review, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.

 

Informacje dodatkowe o Classic Drucker. Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review:

Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2018-02-26
Kategoria: Publicystyka
ISBN: 9788362195848
Liczba stron: 320
Język oryginału: angielski

więcej

Kup książkę Classic Drucker. Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Inne książki autora
Myśli przewodnie
Drucker Peter0
Okładka ksiązki - Myśli przewodnie

W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nie nastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy