Ciężkie czasy

Ocena: 0 (0 głosów)

"Ciężkie czasy" (1854)w dorobku Dickensa zajmują pozycję odrębną. Powieść pozbawiona jest bowiem finezyjnego humoru, zadziwiających zwrotów akcji i zawikłanych perypetii. Wyrasta z rozczarowania pozbawionego już nadziei autora współczesną mu rzeczywistością, lansuje teorię, że ludzi tworzy życie (w tym przypadku kapitalizm). U Dickensa są to ludzie-automaty, jak Gradgrind, ludzie-drewno, jak pan Bounderby, ludzie-żmije, jak pani Sparsit albo typy mieszane jak Harthouse (pół-automat, pół-drewno), czy Bitzer (pół-drewno, pół-żmija). Do tego smutny pejzaż fabryk i slumsów, zagrzybiały Parlament.

Informacje dodatkowe o Ciężkie czasy:

Wydawnictwo: Czytelnik
Data wydania: 1955 (data przybliżona)
Kategoria: Literatura piękna
ISBN: b.d
Liczba stron: 311
Tytuł oryginału: Hard times for these times
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Apollo Korzeniowski

Tagi: bóg

więcej

Kup książkę Ciężkie czasy

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Ciężkie czasy - opinie o książce

Inne książki autora
Nicholas Nickleby
Charles Dickens0
Okładka ksiązki - Nicholas Nickleby

We wznawianej obecnie powieści przedstawia na barwnym tle dziewiętnastowiecznej Anglii losy młodzieńca, który po śmierci ojca i utracie majątku...

Tajemnica Edwina Drooda
Charles Dickens0
Okładka ksiązki - Tajemnica Edwina Drooda

Ostatnia powieść Charlesa Dickensa, która przeszła do legendy. Na początku 1870 roku Charles Dickens, ceniony przez krytykę i uwielbiany przez...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy