Bitwa o czarne dziury

Ocena: 0 (0 głosów)
Czy jeśli coś wpadnie do czarnej dziury, jest już na zawsze stracone? Trzy dekady temu odpowiedź na to pytanie stała się zarzewiem gorącego sporu między wybitnymi fizykami – Stephenem Hawkingiem i Leonardem Susskindem. Hawking twierdził, że cokolwiek wpadnie do czarnej dziury, znika w niej na zawsze. Jednak Susskind i holenderski fizyk Gerard ’t Hooft zdali sobie sprawę, że jeśli tak jest naprawdę, cała ich wiedza o fundamentalnych prawach rządzących Wszechświatem nadaje się do wyrzucenia. "Bitwa o czarne dziury" to ekscytująca opowieść o zmaganiach uczonych, w pouczający i zabawny sposób przybliżająca najbardziej skomplikowane zagadnienia nowoczesnej fizyki. Chcąc wymusić na Hawkingu przyznanie się do pomyłki, Susskind i ’t Hooft musieli przekroczyć granice zdrowego rozsądku: udowodnić, że wszystko, co składa się na materialny świat – również ta książka i my sami – jest hologramem rzutowanym z najdalszych zakątków przestrzeni kosmicznej. "Bitwa o czarne dziury" jest niezwykle przejrzystą i jednocześnie pełną wdzięku książką. Jak najlepsi nauczyciele, Susskind zamienia naukę w zabawę. Poskramia najtrudniejsze pojęcia, zgrabnie operując analogiami i wykorzystując talent do tworzenia wartkiej narracji.

Informacje dodatkowe o Bitwa o czarne dziury:

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 2011-07-05
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN: 978-83-7648-818-9
Liczba stron: 504

więcej

Kup książkę Bitwa o czarne dziury

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Bitwa o czarne dziury - opinie o książce

Inne książki autora
Szczególna teoria względności i klasyczna teoria pola. Teoretyczne minimum
Leonard Susskind0
Okładka ksiązki - Szczególna teoria względności i klasyczna teoria pola. Teoretyczne minimum

Dzięki kolejnym książkom serii "Teoretyczne minimum" piękno współczesnej fizyki stało się dostępne dla wszystkich, którym niestraszne są równania matematyczne...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy