Recenzenci:
dr hab. Agnieszka Konieczna, prof. APS Warszawa, dr hab. Katarzyna Plutecka, prof. UP Kraków
Spis treści
Wstęp
Rozdział I.
Wprowadzenie do bajkoterapii jako jednej z metod biblioterapii
Zadania i zastosowanie biblioterapii
Różnice pomiędzy bajką a baśnią
Bajkoterapia jako metoda biblioterapii
Metody i techniki wspierające proces bajkoterapii
Rozdział II.
Zastosowanie bajkoterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością – ogólna charakterystyka
Wykorzystanie bajkoterapii w pedagogice specjalnej – szanse i bariery
Uczestnicy bajkoterapii z chorobą przewlekłą
Uczestnicy bajkoterapii z niepełnosprawnością ruchową
Uczestnicy bajkoterapii z niepełnosprawnością intelektualną
Uczestnicy bajkoterapii z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Uczestnicy bajkoterapii z niepełnoprawnością słuchową
Uczestnicy bajkoterapii z niepełnosprawnością wzrokową
Rozdział III.
Badania własne – egzemplifikacja procesu pracy terapeutycznej z wykorzystaniem bajek
Przyjęta perspektywa badawcza
Prezentacja wykorzystania bajkoterapii w pracy z dzieckiem z zespołem Downa
Prezentacja wybranych możliwości wykorzystania bajkoterapii w przedszkolnej grupie integracyjnej
Opis zajęć prowadzonych z wykorzystaniem bajkoterapii
Prezentacja wybranej twórczości literackiej młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
Zakończenie
Bibliografia
Wydawnictwo: Semper
Data wydania: 2021-02-17
Kategoria: Dla dzieci
ISBN:
Liczba stron: 100
Chcę przeczytać,