Panuje powszechna zgoda co to tego, że kwestia obrazu zyskała dzisiaj niezwykłą aktualność. Istotną rolę odegrała tutaj kontrowersja czy obrazy digitalne w ogóle przynależą jeszcze do znanej nam, tradycyjnej historii obrazów. W swojej znanej książce Bild und Kult (1990) Hans Belting zarysował koncepcję historii obrazów, jaka dotąd nie powstała. W niniejszym tomie autor konsekwentnie posuwa się wytyczoną przez siebie drogą. Składające się na niniejszą publikację, oryginalne,napisane specjalnie dla niej studia, ujmują temat obrazu z najróżniejszych stron, ukazując całą złożoność tej problematyki. Stąd też szeroko zakreślone ramy tematyczne, sięgające od kultu zmarłych starożytnego wschodu do fotografii i wirtualnej rzeczywistości dzisiejszych mediów.
Informacje dodatkowe o Antropologia obrazu:
Wydawnictwo: universitas
Data wydania: b.d
Kategoria: Psychologia
ISBN:
9788324206766
Liczba stron: 322
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,