Wykreuj swój własny, trójwymiarowy świat!
Podstawy modelowania — czyli gdzie skierować pierwsze kroki
Modelowanie postaci i sceny — czyli jak zbudować bohatera swojej animacji i jego świat
Animacja — czyli co zrobić, by Twoja postać w końcu ożyła
3ds max jest dziś jednym z najbardziej znanych i najwyżej cenionych programów do tworzenia grafiki oraz filmów w technologii trójwymiarowej. Z jego pomocą możesz na własnym domowym komputerze wyczarować całe filmowe światy: modelować postacie, scenerie, ruch i animację z uwzględnieniem niezliczonych efektów i fantastycznych szczegółów. W dodatku korzystanie z tej aplikacji wcale nie jest takie trudne — przyjazny interfejs, możliwość importowania materiałów z innych programów oraz prostego kontrolowania wszelkich detali znacznie przyspieszają i ułatwiają pracę. Nowa wersja programu, 3ds max 2010, wyposażona została między innymi w kontenery do przechowywania w jednym miejscu różnych obiektów złożonej sceny, eksplorator materiałów do zarządzania dużymi scenami oraz narzędzia do przyspieszania etapu testowania i optymalizacji modeli 3d.
Książka, którą trzymasz w ręku, zaznajomi Cię z tą właśnie najnowszą wersją, bogatszą także o moduł Graphite czy technologię mental mill. Jej autorka – znana ze świetnych opracowań wcześniejszych wersji programu — krok po kroku przeprowadzi po świecie 3d nawet początkującego użytkownika. Pokaże Ci ona, jak poruszać się w środowisku tego programu, jak zbudować kompletną postać, zgodną z Twoją wizją, jak wykreować i oświetlić przestrzeń, w której postać ta będzie się poruszać, i wreszcie — jak osiągnąć realistyczny efekt ruchu, czyli co zrobić, by wytwór Twojej wyobraźni rzeczywiście ożył na ekranie. W tym procesie pomogą również bardzo dobrze opisane, liczne zrzuty ekranu. Z podręcznikiem "3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne " bez trudu uda Ci się zrealizować wszystkie pomysły na doskonałe animacje.
Modelowanie postaci
Modelowanie wnętrza
Materiały
Kamera i podstawowe oświetlenie sceny
Realistyczne oświetlenie
Przygotowanie postaci do animacji
Klucze animacji
Kontrolery animacji
Animowane światła, materiały i efekty
Swobodna animacja
Animowanie za pomocą śladów stóp
Łączenie sekwencji ruchu
Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu
Tworzenie animacji nigdy jeszcze nie było takie proste!
Informacje dodatkowe o 3ds max 2010. Ćwiczenia praktyczne:
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2009-12-01
Kategoria: Informatyczne
ISBN:
83-246-2473-2
Liczba stron: 232
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,