"3D Studio MAX 3. Ćwiczenia praktyczne" to książka przeznaczona dla początkujących użytkowników programu. W serii krótkich, przystępnych ćwiczeń przedstawiono najistotniejsze etapy pracy nad wirtualną sceną: modelowanie obiektów, oświetlanie, animację oraz rendering pojedynczego obrazka lub animacji. Oto najważniejsze z zagadnień, jakie zostały tu poruszone:
Tworzenie obiektów z brył podstawowych, takich jak płaszczyzny i prostopadłościany.
Tworzenie obiektów ze splajnów metodą wytłaczania.
Edycja wierzchołków splajnów.
Edycja wierzchołków obiektów siatkowych.
Selekcja obiektów.
Dobór jednostek i odstępów między liniami siatki konstrukcyjnej.
Przyciąganie kursora do wierzchołków i do siatki konstrukcyjnej.
Wybór układu współrzędnych i środka transformacji.
Przemieszczanie obiektów w wybranym kierunku i obracanie ich względem dowolnie wybranego punktu.
Tworzenie szyku obiektów.
Wyrównywanie obiektów oraz ich lokalnych środków obrotu.
Stosowanie modyfikatorów.
Precyzyjne przemieszczanie i obracanie obiektów za pomocą okna transformacji.
Wprowadzanie źródeł światła.
Przypisywanie gotowych materiałów z biblioteki programu.
Teksturowanie obiektów.
Przemieszczanie i skalowanie tekstury na powierzchni obiektu.
Łączenie hierarchiczne obiektów.
Tworzenie kluczy i edycja ich wartości.
Zmiana domyślnego kontrolera animacji.
Rendering obrazu i animacji, na ekran oraz do pliku.
Wprowadzanie efektu rozmycia w ruchu.
Informacje dodatkowe o 3D Studio Max 3. Ćwiczenia praktyczne:
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2001-02-22
Kategoria: Poradniki
ISBN:
8371974280
Liczba stron: 104
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,