Książka zawiera wiadomości niezbędne do sprawnego posługiwania się tym popularnym programem do modelowania i renderingu. Szczególną uwagę zwrócono na tworzenie "efektywnych" modeli. Metodycznie omówiono konfigurację programu przy pomocy pliku 3DS.SET. Dokładnie omówiono sposoby wykorzystania czterech modułów: 2D Shapera, 3D Loftera, 3D Edytora i Edytora Materiałów. Każde omawiane zagadnienie zilustrowane jest przykładem. Czym kamera w 3D Studio różni się od prawdziwego aparatu fotograficznego? Wszystko o perspektywie i kolorze Jak pracować efektywnie Sposoby ograniczania złożoności wytłaczanych obiektów Edytor Materiałów, czyli co zrobić aby rysunek wyglądał tak realistycxznie, jak fotografia Sposoby nakładania map bitowych na obiekty Jak tworzyć własne mapy nierówności, czyli co to jest z-buffer Przekształcenia Boole'a, jak dodawać i odejmować obiekty Jak efektownie oświetlić scenę Jak symulować odblaski i odbicia lustrzane Co zrobić, aby cienie były wyraźne i znajdowały się w odpowiednich miejscach Jak schować linie niewidoczne Czy można zamienić reflektor w projektor Co to jest światło ujemne Sposoby wybierania obiektów, jak utworzyć 256 lub więcej zestawów wyboru Szablony nazw, czyli jak sprawnie wybierać grupy obiektów Co to są grupy wygładzania i jak ich używać Do czego może się przydać kanał Alpha Jak ustawić parametry w pliku 3DS.SET Programowanie klawiszy funkcyjnych Jak uruchomić 3D Studio pod Windows Wiele, wiele innych...
Na dołączonym CD ROMie znajdziesz:
przykłady i ćwiczenia
zestawy map do tworzenia materiałów
procedury IPAS do symulowania efektów specjalnych
program do generowania fraktalowych krajobrazów
programy do konwersji plików
program do odtwarzania animacji
Dla zaawansowanych przeznaczone są: drugi tom tej książki - "3D Studio - animacja"
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 1995-12-20
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 584
Chcę przeczytać,