Logo wydawnictwa - Cis
Wydawnictwo CiS powstało w roku 1992. Od samego początku wydajemy przede wszystkim książki popularnonaukowe i dziś, mając w dorobku ponad sto tytułów, jesteśmy – bez fałszywej skromności – jednym z najlepszych polskich wydawnictw specjalizujących się w popularyzacji nauki na wysokim poziomie (trzeba dodać, że - niestety - nie mamy zbyt silnej konkurencji). W ramach wydawanej przez nas już od dziesięciu lat i liczącej już prawie pięćdziesiąt tomów serii wydawniczej Nauka u progu trzeciego tysiąclecia staramy się przedstawić polskiemu czytelnikowi to, co w nauce światowej przełomu tysiącleci uważamy za najważniejsze i najciekawsze. Wiele spośród wydawanych przez nas książek (zdecydowana większość to przekłady) ukazuje się niemal równocześnie z wydaniami oryginalnymi, sądzimy bowiem, że samo tempo rozwoju współczesnej nauki nakazuje sięganie po źródła najnowsze zawsze, gdy to możliwe. Czasem wydajemy też prace klasyczne, gdyż ciągle jeszcze wiele fundamentalnych dzieł nie ukazało się w polskim przekładzie. Staramy się jednak konsekwentnie realizować pewną zasadę: wydajemy książki pisane przez ludzi, którzy naprawdę zajmują się nauką, uczonych o uznanym dorobku, a nie przez często niezbyt kompetentnych dziennikarzy czy popularyzatorów nauki. Dlatego właśnie wśród autorów i współautorów książek opublikowanych przez CiS znaleźć można kilkudziesięciu Noblistów. Po prostu... sami chcemy wiedzieć więcej i dlatego wydajemy książki takie, jakie lubimy oraz chcemy czytać (a obydwoje z wykształcenia jesteśmy humanistami; też nie lubiliśmy chemii w szkole). Nie ma zatem w naszym dorobku podręczników, specjalistycznych, fachowych opracowań ani naukowych monografii. Są książki pisane przez ludzi, którzy naprawdę tworzą naukę przełomu tysiącleci, a jednocześnie potrafią o swojej dziedzinie i swojej pracy (i pasji) pisać w sposób zrozumiały dla każdego inteligentnego i ciekawego świata czytelnika, nawet gdy to, czym ktoś, kto sięga po nasze książki, zajmuje się na co dzień, jest jak najdalsze od mechaniki kwantowej, mikrobiologii, teorii ewolucji, teorii umysłu i języka, neuronauki czy nauk o poznawaniu. O tych właśnie uczonych mówi się dziś, że współtworzą TRZECIĄ KULTURĘ, a my mamy nadzieję, że uda się nam umożliwić przynajmniej tym spośród czytających, którzy nie gustują wyłącznie w lekturze lekkiej, łatwej i przyjemnej, kontakt z najnowszymi osiągnięciami nauk przyrodniczych i ścisłych oraz humanistyki, a także z elitą światowej nauki.

Oczywiście, w naszym dorobku znaleźć można również eseistykę, reportaż oraz literaturę piękną – od Szkiców piórkiem i Teatru Ojca Ubu po Trzech panów w łódce (i Trzech panów w Niemczech) Jerome K. Jerome'a, a nawet dwa tomy raczej nienaukowego Kodu Biblii, za który jednak zrehabilitowaliśmy się Bogiem urojonym Richarda Dawkinsa (bestseller 2007 roku - sprzedaż tylko dwudziestokrotnie mniejsza niż Świadectwa kardynała Dziwisza!) oraz - tak sądzę - też kilkunastoma (co najmniej) innymi książkami. Mamy nadzieję, że w naszej ofercie każdy inteligentny i wymagający czytelnik znajdzie coś dla siebie.

Ewa i Piotr Szwajcer

Książki wydawnictwa

Okładka - 50 mitów o religiach
50 mitów o religiach
Morreall John

Kolejna pozycja z cyklu poświęconego mitom. Autorzy - historyk i religioznawca - dekonstruują najpowszechniejsze mity o religiach świata....czytaj dalej

Okładka - Homo sapiens. Meandry ewolucji
Homo sapiens. Meandry ewolucji
Ryszkiewicz Marcin

Pochodzenie człowieka i nasza, czyli gatunku Homo sapiens, wyjątkowość, a także szczególny charakter i specyficzna historia planety, na której żyjemy, to problemy od wieków nurtujące filozofów, a od chwili...czytaj dalej

Okładka - Zakazana psychologia. Tom 2. Nauka kultu cargo i jej owoce
Zakazana psychologia. Tom 2. Nauka kultu cargo i jej owoce
Tomasz Witkowski

 W świetnie przyjętym przez czytelników pierwszym tomie Zakazanej psychologii, książce, która ukazała się w roku 2009, Tomasz Witkowski pisał o grzechach psychologii akademickiej, grzechach...czytaj dalej

Okładka - Magia rzeczywistości. Skąd wiemy, co jest prawdziwe
Magia rzeczywistości. Skąd wiemy, co jest prawdziwe
Richard Dawkins

Richard Dawkins, zwany też „księciem ewolucjonizmu” – a czasem „rottweilerem Darwina” – jest jednym z najwybitniejszych współczesnych biologów i jednym z najlepszych popularyzatorów...czytaj dalej

Okładka - 50 Wielkich Mitów Psychologii Popularnej
50 Wielkich Mitów Psychologii Popularnej
Scott O. Lilienfield, Steven Jay Lynn, John Ruscio, Barry L. Bey

Wielu młodych ludzi czuje się samotnych, opuszczonych, nieakceptowanych i nierozumianych. Nie raz sama tak się czułam, ale miałam tyle w sobie samozaparcia, że pokonałam to wszystko. Ludzie lubią przyklejać...czytaj dalej

Okładka - Najwspanialsze widowisko świata. Świadectwa ewolucji
Najwspanialsze widowisko świata. Świadectwa ewolucji
Richard Dawkins

„Barbarzyńcy stoją u bram”, jak pisał John Brockman we wstępie do książki Nauka a kreacjonizm. Trudno w to uwierzyć, ale prawie wszędzie na świecie z roku na rok zmniejsza się stopień akceptacji...czytaj dalej

Okładka - Śmierć można uleczyć i 99 innych hipotez medycznych
Śmierć można uleczyć i 99 innych hipotez medycznych
Roger Dobson

Odważnym i kontrowersyjnym hipotezom poświęcone jest ukazujące się od wielu lat i bardzo poważane w branży medycznej pismo „Medical Hypotheses”. Na łamach tego periodyku naukowcy z całego świata...czytaj dalej

Okładka - Walka o ogień
Walka o ogień
Richard Wrangham

Już od czasów Karola Darwina ewolucyjny sukces człowieka przypisywano powszechnie właściwej naszemu gatunkowi inteligencji oraz umiejętności adaptacji do różnych środowisk. Profesor Richard Wrangham, biolog...czytaj dalej

Zobacz także

Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy