Recenzja książki: Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych

Recenzuje: truskawka2

Podejście pedagogiczne Marii Montessori zakłada, że dziecku można pomóc w wydobyciu indywidualności i potencjału dzięki odpowiednio ukształtowanemu otoczeniu. Naczelną zasadę można streścić w haśle: Pomóżcie mi to zrobić samemu. Spontaniczna aktywność dziecka jest delikatnie ukierunkowywana przez dorosłych. Ważny jest rozwój osobowości małego człowieka, nabywanie przez niego zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów. Podejście zupełnie inne niż w tradycyjnej szkole, nastawionej na ocenianie. Jak wychowanie w takiej klasie wpływa na osobowość? Temu zagadnieniu przygląda się autorka książki.

A czyni to w sposób naukowy i naszpikowany trudnymi pojęciami – nie jest to więc lektura dla przeciętnego czytelnika. Książkę czytać należy w maksymalnym skupieniu. Pozycja jest skierowana do wąskiego grona naukowców i badaczy omawianego tematu. 

dr Kalina Beluch

Kup książkę Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy