Recenzja książki: Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych

Recenzuje: truskawka2

Podejście pedagogiczne Marii Montessori zakłada, że dziecku można pomóc w wydobyciu indywidualności i potencjału dzięki odpowiednio ukształtowanemu otoczeniu. Naczelną zasadę można streścić w haśle: Pomóżcie mi to zrobić samemu. Spontaniczna aktywność dziecka jest delikatnie ukierunkowywana przez dorosłych. Ważny jest rozwój osobowości małego człowieka, nabywanie przez niego zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów. Podejście zupełnie inne niż w tradycyjnej szkole, nastawionej na ocenianie. Jak wychowanie w takiej klasie wpływa na osobowość? Temu zagadnieniu przygląda się autorka książki.

A czyni to w sposób naukowy i naszpikowany trudnymi pojęciami – nie jest to więc lektura dla przeciętnego czytelnika. Książkę czytać należy w maksymalnym skupieniu. Pozycja jest skierowana do wąskiego grona naukowców i badaczy omawianego tematu. 

dr Kalina Beluch

Kup książkę Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Osobowość autorska absolwentów klas Montessori w perspektywie doświadczeń i celów życiowych
Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy