„Mała, dygocąca, krucha istota.” cz6

Autor: mistic
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Cisza panowała jakby w wiosce nikt nie mieszkał. W oddali było słychać jedynie ujadanie psów.

- Co Cię sprowadza do rodziców?

- Przyjechałam na kilka dni , żeby odpocząć. I chyba przyjechałam w odpowiednim momencie.

- Chyba tak. „Źle się dzieje w państwie Duńskim”

- Tak bardzo żle.- Wiedziałam, że ludzie we wsi wiedzieli dużo więcej niż ja. -Ile wiesz? Ciekawe co mnie jeszcze czeka. – patrzyłam prosto przed siebie. Krzyś zatrzymał się i patrzył na mnie. Podniósł mi brodę.

- Ile ty wiesz? Chyba niewiele. Twój ojciec u wszystkich ma długi, zaciąga nowe kredyty. Już mu nikt nie chce pomóc, a teraz Twoja mama, on się całkowicie załamał.

Przekłam głośno ślinę. „aż tak źle. O rany” zaczęło mi się kręcić w głowie. Krzyś szybko złapał mnie i delikatnie położył.

- Hej Karol, nic ci nie jest?

Już dawno nikt na mnie nie mówił Karol. Tak było w latach szkolnych, gdy byłam chyba jak patyk i obcinana na chłopaka.

- Nie chyba nie- serce biło jak oszalałe.- dlaczego ja nic nie zauważyłam ,albo raczej nie chciałam widzieć.

- Przecież to nie twoja wina

- Jak to nie moja- wzięli kredyt ,żeby mnie wykształcić, zawsze mówili, że spłacili już dawno. O niczym nie wiedziałam.

-Teraz już wiesz.

- Pomożesz mi dowiedzieć się ile moi rodzice są winni ludziom. Może chociaż ich uda mi się spłacić. Zostało mi jeszcze trochę oszczędności.

- Do kiedy zostajesz?

- Do wtorku, jeśli będzie trzeba dłużej. Mam jeszcze kilka dni zaległego urlopu.

- Postaram się czegoś dowiedzieć. Teraz zanosi cię do domu.

- Chyba żartujesz sama pójdę

- No co ty chudzielcu i po drodze się przewrócisz? – jego żarty przywróciły mój slaby uśmiech. poddałam się. Krzyś podniósł mnie z ziemi i zaniósł do domu. Jakaś postać mignęła za firanką, gdy dotarliśmy do bramy. Mama  otworzyła drzwi.

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
mistic
Użytkownik - mistic

O sobie samym: ogarneła mnie nicość....
Ostatnio widziany: 2013-02-25 20:30:23