Wygraj bilety na premierę i posłuchaj Renaty Dobosz w Strasznym Dworze w Operze Śląskiej w Bytomiu!

Data: 2010-06-03 11:55:57 | Ten artykuł przeczytasz w 13 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Wygraj bilety na premierę i posłuchaj Renaty Dobosz w Strasznym Dworze w Operze Śląskiej w Bytomiu!

Renata Dobosz, znakomita polska śpiewaczka operowa, wspaniała mezzosopranistka, która zachwyciła melomanów tytułową rolą w operze „Carmen” G. Bizeta, zaśpiewa w Operze Śląskiej w Bytomiu podczas premiery „Strasznego Dworu” Stanisława Moniuszki w reżyserii Mistrza Wiesława Ochmana w sobotę, 5 czerwca, o godzinie 18:00. Dobosz zaśpiewa partię Jadwigi wraz ze wspaniałą dumką, która jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych pieśni operowych! 

 

A my mamy dla Was do wygrania dwa bilety na to przedstawienie! Wystarczy, że macie już – lub założycie – konto w naszym nowym serwisie www.silesianight.pl i wyślecie mail na adres promocja@silesianight.pl W treści maila musi znaleźć się deklaracja, że chcecie wziąć udział w premierze – najlepiej w możliwie ciekawej formie – oraz Wasz login w serwisie Silesianight.pl Koniecznie podajcie swoje imię i nazwisko oraz numer telefonu, byśmy mogli łatwo i szybko się z Wami skontaktować! Zgłoszenia do piątku, 4 czerwca 2010, do godziny 16:00 Przypominamy: do wygrania dwa bilety na premierę „Strasznego Dworu” w sobotę, 5 czerwca 2010!

 

Renata Dobosz jako solistka Opery Śląskiej w Bytomiu bardzo wysoko oceniona została przez krytykę dzięki ważnym partiom operowym i operetkowym – Zofii w „Halce", Dorabelli w „Cosi fan tutte" i Magdaleny w „Rigoletto". Doskonale sprawdziła się w najtrudniejszym repertuarze, zachwycając wspaniałym głosem, ale również dystansem do samej siebie i poczuciem humoru. Z pewnością rola Jadwigi w „Strasznym Dworze", który przecież znakomicie łączy pierwiastek patriotyczny z wątkami komediowymi i obyczajowymi, stanie się dla niej szansą na stworzenie kreacji, którą zapamiętamy na długo.

 

Rola w „Strasznym Dworze” to marzenie każdego śpiewaka operowego. Opera Stanisława Moniuszki jest jednym z najwyżej cenionych tego typu dzieł w historii polskiej muzyki poważnej. Opowieść o dwóch braciach, którzy po zakończeniu służby wojskowej powracają do domu, postanawiając na zawsze pozostać w stanie kawalerskim, jest jednym z najczęściej wystawianych w naszym kraju spektakli operowych. Znawców zachwycają harmonia, wspaniała konstrukcja grup scenicznych, subtelna a równocześnie bogata instrumentalizacja i nowatorska melodyczność oraz wspaniale zintegrowane z dziełem tradycyjne polskie pieśni i tańce (mazurek, polonez, krakowiak). Większość słuchaczy zachwyca lekkość kompozycji Moniuszki oraz uniwersalna wymowa dzieła. Poza tym, nie ma chyba w Polsce nikogo, kto by choć raz nie słyszał arii z kurantem, dumki Jadwigi, arii Skułoby, czy chóru prząśniczek!

 

Akcja „Strasznego Dworu” rozgrywa się w pierwszej połowie XVIII wieku. Dwaj bracia, Zbigniew i Stefan, wracają do domu po skończonej służbie wojskowej. Poprzysięgają na zawsze pozostać „w bezżennym stanie”. Bracia postanawiają także odwiedzić starego przyjaciela ojca – Miecznika i poznają dwie jego córki, Hannę i Jadwigę. Urok panien sprawia, że postanowienie mężczyzn traci na kategoryczności. Cóż, kiedy ciotka, Cześnikowa, przewidziała dla nich inne partie. Dlaczego dwór Miecznika zwie się strasznym? Jak zakończy się ta historia? Jeśli nie znacie jeszcze arcydzieła Moniuszki lub jeśli chcecie je sobie przypomnieć – koniecznie odwiedźcie Operę Śląską. Niezapomniane wrażenia gwarantują znakomita obsada z Renatą Dobosz w roli Jadwigi i reżyseria znanego wszystkim operowego śpiewaka – Wiesława Ochmana.

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje