Tegoroczną edycję konkursu "Ebook Roku", organizowanego przez serwis Wydaje.pl, wygrała publikacja Ale Meksyk! autorstwa Honoraty Zapaśnik. Autorka zabawnie opisuje Meksykanów, ich codzienne życie, problemy i sposób myślenia, a jej książka to lektura obowiązkowa dla wszystkich podróżników.
- Po przyjeździe do Meksyku moje widzenie świata, co wypada i czego nie wypada robić, czym jest przyjaźń, wiara, rodzina, miłość, całkowicie uległo zmianie. Nagle, nie bez oporów, stałam się elastyczna w myśleniu, dużo bardziej otwarta na ludzi i przestałam się dziwić kiedy ktoś w rozmowie o biednych Meksykanach zapytał: "A dlaczego właściwie meksykańskiej klasie średniej (siebie też miał na myśli) ma zależeć, aby u nas było mniej ubóstwa?" - mówi autorka - dziennikarka, od kilku lat mieszkająca w Meksyku.
Pierwsza edycja konkursu "Ebook Roku" cieszyła się dużym zainteresowaniem - zgłoszono 69 ebooków oraz oddano prawie 9 000 głosów w ciągu dwóch tygodni.
Organizatorzy zapewniają, że kolejna edycja ruszy już z początkiem przyszłego roku i serdecznie dziękują wszystkim autorom oraz głosującym i jurorom. W skład komisji oceniającej e-booki, które w pierwszym etapie otrzymały najwięcej głosów i w ten sposób przeszły do finału, weszli: Sławomir Krempa (granice.pl), pisarz Aleksander Sowa, Marek Kasperski (nakanapie.pl) oraz Ahsan Ridha Hassan (wydaje.pl)
- Pierwsza edycja konkursu "Ebook roku", oprócz wyłonienia naprawdę interesujących publikacji elektronicznych, ukazała jeden z najbardziej bolesnych problemów self-publishingu w Polsce - podsumowywał Sławomir Krempa. - Jest nim mianowicie bardzo słaba redakcja wydawanych wyłącznie w postaci elektronicznej tekstów. Brak jeszcze świadomości, że każdy z nas popełnia błędy, że nawet doskonały redaktor nie powinien jako jedyny poprawiać własnego tekstu. Warto, by przed podjęciem decyzji o udziale w kolejnej edycji konkursu, twórcy wzięli to pod uwagę, bo przecież na rynku jest coraz więcej firm czy nawet serwisów internetowych oferujących usługi z zakresu korekty czy redakcji tekstu. Naszemu czytelnikowi należy się szacunek. Szacunek, który wyraża się także tym, że dostarczamy mu naprawdę dopracowany produkt.