Walijski dzień podczas XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu

Data: 2007-07-04 13:46:39 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Walijski dzień podczas XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu

Już wkrótce podsumowanie ostatnich 4 dni XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej. Tymczasem zapraszamy na dzisiejsze (środowe) prezentacje. O godzinie 17:00 w Elektrociepłowni Szombierki (Elektrociepłownia Szombierki, ul. Kosynierów 27, Bytom-Szombierki) zaprezentowane zostanie przedstawienie grupy Sean Tuan John z Wielkiej Brytanii. Zobaczymy więc projekt twórczy z udziałem dzieci i młodzieży z Bytomia zrealizowany w ramach międzynarodowego projektu "Śląsk - Walia. Kopalnia Tańca". Za to na scenie głównej w Śląskim Teatrze Tańca przy ul. Żeromskiego 27 o godzinie 19:30 będziemy mieli okazję obejrzeć spektakle “Practice Paradise” i “Peeled” w wykonaniu Diversions - The Dance Company of Wales.

 

O artystach:

Diversions, zespół tańca z Walii oraz jeden z siedmiu rezydentów Walijskiego Centrum Milenijnego, został założony w 1983 roku przez Roy’a Campbell-Moora oraz Ann Sholem. Diversions, nagradzany Narodowy Zespół Tańca z Walii, występuje w Wielkiej Brytanii i za granicą. Choreografie są opracowywane przez znakomitych międzynarodowych choreografów. Zespół, który składa się z dziesięciu stałych tancerzy i dwóch nowicjuszy, zaznaczył swoją obecność nie tylko w Walii, ale również w pozostałej części Europy, oferując bogaty repertuar. Diversions występował w wielu miejscach, w tym w The New Theater (Cardiff), The Helix (Dublin), Teatro Natinal de Cuba (Havana) oraz the Grand Opera Mouse (Belfast). W 2004 roku zespół przeniósł się do budynku światowej klasy, Walijskiego Centrum Milenijnego, a tamtejszy Dom Tańca jest jednym z najlepszych centrów tanecznych w Europie. Zespół nie ogranicza się jednak tylko do pokazów. Program Dance Explorer umożliwia chętnym naukę tańca wraz z członkami zespołu, których zaangażowanie i pasja niejednokrotnie wpływają inspirująco na uczestników programu. Celem Diversions jest ulepszenie artystycznej strony przedstawień. Zespół oferuje publiczności kontakt z tańcem wysokiej jakości, któremu towarzyszy pomysłowość i nowoczesność, świeżość oraz inspiracja. Zespół prowadzi specjalne kursy dla młodych ludzi, warsztaty oraz roczne szkoły, wychodząc tym samym naprzeciw wszystkim zainteresowanym tańcem. Stylowe, ekspresyjne oraz atrakcyjne programy taneczne są prezentowane w formie wieczorów składających się zazwyczaj z dwóch lub trzech krótszych produkcji. Siłą napędową jest pasja tworzenia, zmierzająca do określenia nowego nurtu tańca, gdzie równowaga pomiędzy czystym tańcem a tańcem teatralnym jest wynikiem ciężkiej i pełnej wyzwań pracy. W ciągu 23 lat Diversions stworzył ponad 60 inscenizacji- zarówno własnych jak i przygotowanych przez międzynarodowych choreografów min. Stijn Celis (Belgia), Helene Blackburn (Quebec), Juan Carlos Garcia (Hiszpania) oraz Itzik Galili (Holandia). Siedzibą Diversions jest prestiżowe Walijskie Centrum Milenijne, które jest jednym z najlepszych centrów produkcji tańca. Właśnie tam zespół tworzy nowoczesny, inspirujący i pełen elegancji taniec, a jakość oraz kreatywność zajmują tu najwyższe miejsce. Dom Tańca wspiera oraz wystawia przedstawienia artystów na Festiwalu Tańca w Walii Południowej oraz regularnie organizuje pokazy tancerzy na scenie zwanej Blue Room.

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje