Z okazji kolejnej edycji akcji "W ramach ratowania" 19 czerwca 2008 odbyło się przekazanie opraw prac Joana Miró przez Fundację PSW Promocji Sztuki Współczesnej dla Muzeum Narodowego w Warszawie. Z tej też okazji do niedzieli, 22 czerwca 2008 można oglądać wszystkie prace Miró ze zbiorów Muzeum.
Muzeum Narodowe w Warszawie ma w swoich zbiorach pięć prac graficznych Joana Miró z lat 1968-1973: Emepylop (1968), Pod gradem (1969), Zielony wygnaniec (1969), Zjadacz gromu I (1973), Czarny piach (1973).
Joan Miró urodził się w 1893 roku w Barcelonie, zmarł w 1983 w Palma de Mallorca. Od 1919 mieszkał głównie w Paryżu. Przyjaźnił się z Picassem i surrealistami. Jego twórczość jest wypadkową niemal wszystkich ważnych tendencji w sztuce współczesnej, najlepiej chyba łączy tzw. abstrakcję niegeometryczną z surrealizmem. Jest niezwykle radosna, operuje czystą, jaskrawą barwą - głównie czerwienią i zielenią, żółcieniem i czernią.
Podstawowym celem akcji "W ramach ratowania" zainicjowanej przez Fundację PSW Promocji Sztuki Współczesnej jest uchronienie od zniszczenia najwybitniejszych dzieł sztuki nowoczesnej z XX wieku w zbiorach publicznych, poprzez ich profesjonalną oprawę zgodną z duchem czasu i charakterem dzieła, wykonaną wg sprawdzonych metod z użyciem najlepszych materiałów popartą wiedzą i doświadczeniem.
Z wyjątkiem Zielonego wygnańca, który otrzymał nową ramę wiosną 2006, wszystkie prace Miró wymagały nowej oprawy, która nie tylko umożliwia ich eksponowanie, ale stanowi też właściwe "opakowanie" pozwalające na bezpieczne ich przechowywanie.
Muzeum Narodowe w Warszawie ma w swoich zbiorach pięć prac graficznych Joana Miró z lat 1968-1973: Emepylop (1968), Pod gradem (1969), Zielony wygnaniec (1969), Zjadacz gromu I (1973), Czarny piach (1973).
Joan Miró urodził się w 1893 roku w Barcelonie, zmarł w 1983 w Palma de Mallorca. Od 1919 mieszkał głównie w Paryżu. Przyjaźnił się z Picassem i surrealistami. Jego twórczość jest wypadkową niemal wszystkich ważnych tendencji w sztuce współczesnej, najlepiej chyba łączy tzw. abstrakcję niegeometryczną z surrealizmem. Jest niezwykle radosna, operuje czystą, jaskrawą barwą - głównie czerwienią i zielenią, żółcieniem i czernią.
Podstawowym celem akcji "W ramach ratowania" zainicjowanej przez Fundację PSW Promocji Sztuki Współczesnej jest uchronienie od zniszczenia najwybitniejszych dzieł sztuki nowoczesnej z XX wieku w zbiorach publicznych, poprzez ich profesjonalną oprawę zgodną z duchem czasu i charakterem dzieła, wykonaną wg sprawdzonych metod z użyciem najlepszych materiałów popartą wiedzą i doświadczeniem.
Z wyjątkiem Zielonego wygnańca, który otrzymał nową ramę wiosną 2006, wszystkie prace Miró wymagały nowej oprawy, która nie tylko umożliwia ich eksponowanie, ale stanowi też właściwe "opakowanie" pozwalające na bezpieczne ich przechowywanie.
REKLAMA