Legimi chce podbić zagraniczny rynek?

Data: 2018-10-23 08:19:54 | Ten artykuł przeczytasz w 2 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet
News - Legimi chce podbić zagraniczny rynek?

Aplikacja Legimi stworzona w 2007 roku przez Mikołaja Małaczyńskiego i Mateusza Frukacza to ostatnio jedna z najbardziej rozwijających się internetowych usług sprzedających ebooki. Niebawem polska spółka pochwalić będzie mogła się rozszerzeniem usług o kolejną zagraniczną aplikację.

Legimi podpisało już umowę, dzięki której uzyskają oni sto procent udziałów niemieckiej firmy Readfy GmbH, która swoim konsumentom oferuję aplikację mobilną o nazwie Readfy, którą pobrać można na smartfony czy tablet z systemem iOS lub Android.

Readfy umożliwia czytelnikom lekturę wielu ebooków dzięki systemowi freemium, co oznacza, że użytkownicy aplikacji mają szansę na dostęp do e-książek za darmo, pod warunkiem obejrzenia reklam.

Jak podkreśla Legimi, Readfy to jedna z najpopularniejszych niemieckich aplikacji z ebookami. Regularnie co miesiąc korzystać ma z niej około 60 tysięcy osób. Zarejestrowanych ma być zaś 400 tysięcy użytkowników.

Na ten moment wiadomo, że w niemieckiej aplikacji ma dojść do kilku zmian. Podobnie jak w przypadku Legimi, firma chce, by użytkownicy Readfy mieli możliwość wyboru kilku pakietów abonamentowych. Przyczynić ma się to do wzrostu montyzacji aplikacji. Dodatkowo, na niemieckim rynku pojawić ma się także oferta „Czytnik za 1 euro”, pochodząca z pierwotnego polskiego modelu sprzedaży Legimi.

Obecnie na Readfy składa się około 180 tysięcy książek, pochodzące od ponad 300 niemieckich wydawnictw. Legimi ma nadzieję na wzrost współpracujących firm i poszerzenie tej puli.

Legimi rozważa także możliwość zaoferowania polskim odbiorcom zagranicznego rozwiązania, czyli modelu freemium z wyświetlanymi reklamami. Nie wiadomo jednak, czy miałoby odbywać się to na poziomie aplikacji Legimi, czy firma wolałaby wypuścić polską wersję Readfy.

Jak myślicie, czy rozszerzenie horyzontów biznesowych spółki Legimi wpłynie pozytywnie na rozwój polskiej aplikacji i zmiany ofertowe?

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje