Zygmunt Miłoszewski – autor Uwikłania, Ziarna Prawdy i Domofonu stworzył nowe opowiadanie z polskimi internautami. To pierwszy tego typu utwór, stworzony przez znanego pisarza z ponad 300 miłośnikami literatury. Kolejne opowiadanie w cyklu Nieskończona Opowieść – twórz z najlepszymi” zamierza stworzyć młoda polska pisarka – Gaja Grzegorzewska, twórczyni kryminałów Noc z czwartku na niedzielę czy Topielica.
Opowiadanie nie ma jeszcze tytułu. Zygmunt Miłoszewski ogłosił właśnie konkurs na nazwę tej historii. Wiadomo już, że na bazie opowiadania powstanie ogólnodostępny audiobook. Przewrotna historia kryminalna o Adamie Michaliku i jego ojcu Igorze Michaliku powstawała od początku lipca tego roku. Główny bohater, świadomy swojej nieuleczalnej choroby przygotowuje odwróconą zbrodnię doskonałą, czyli swoją śmierć chce upozorować na zabójstwo. Cała historia dostępna jest tutaj.
Wspólne tworzenie opowiadania to część dłuższej akcji „Nieskończona Opowieść – twórz z najlepszymi” na blogu nieskończona-opowiesc.gadżetomania.pl gdzie znani pisarze tworzą historie wspólnie z Internautami. Akcję wspiera Blomedia i HTC.
- To działa na ludzi i zadaje kłam stwierdzeniu, że w Internecie ludzie są bierni i głupieją – mówi Piotr Gnyp z Blomedia. - Opowiadanie składa się z mnóstwa dobrych i zaskakujących pomysłów – dodaje Zygmunt Miłoszewski.
Pisarz zaczął tworzyć opowiadanie, którego kolejne części dopisywali internauci. Miłoszewski co tydzień wybierał, jego zdaniem, najciekawsze kierunki rozwoju historii, sugerowane przez czytelników. W ten sposób w ciągu dwóch miesięcy powstało opowiadanie moderowane przez profesjonalnego pisarza, inspirowane przez samych internautów.
- Najlepszy był ostatni etap, kiedy uczestnicy musieli wymyślić zwrot akcji po gotowych dwóch/trzecich opowiadania. Mnóstwo tam było dobrych i zaskakujących pomysłów. Chodziło o to, że bohater zdobył przepis na zbrodnię doskonałą i musi zdecydować, kto będzie jego ofiarą – mówi Zygmunt Miłoszewski
Autor był w stałym kontakcie z internautami za pośrednictwem bloga. Sam wybierał propozycje, sam je komentuje i dzieli się swoimi uwagami. Miłoszewski pozytywnie ocenia zdolności literackie Internautów. Wiele jednak, jak podkreśla zależy od doświadczenia.
- Literatura to rzemiosło, dobrze mieć smykałkę, ale koniec końców tworzenie fabuł wymaga wprawy, pewnego otrzaskania. Stolarz wie z doświadczenia, z jakiego drewna lepiej zrobić stół, a z jakiego szufladę. Też dlatego, że nauczył się na własnych błędach, że kiedyś musiał klientowi robić dwa razy, bo skleił brzozowe drewno nie tak jak trzeba. Tak samo pisarz z dorobkiem wie, jakie ścieżki rozwoju fabuły są obiecujące, a jakie stałyby się zapewne ślepymi uliczkami. Amatorowi mogą się wydawać równie atrakcyjne zwyczajnie dlatego, że nie miał jeszcze możliwości tego sprawdzić. Amatora od zawodowca dzielą w literaturze kubły pełne pomysłów, wyrzuconych, ponieważ nie były wystarczająco dobre – mówi Miłoszewski
- Akcja zdecydowanie przerosła nasze oczekiwania. Spodziewaliśmy się dużej ilości zgłoszeń, jednak, kiedy w drugim etapie okazało się że jest ich prawie 200 i ogromna większość jest wspaniale kreatywna i oryginalna byliśmy prawdziwie zaskoczeni. Akcja miała bardzo niski próg wejścia- wystarczyło pomyśleć twórczo i stworzyć parę ciekawych zdań a jednocześnie dawała możliwość obcowania z czymś zupełnie wyjątkowym i wzięcia udziału w interesującym przedsięwzięciu. To działa na ludzi i zadaje kłam stwierdzeniu, że w Internecie ludzie są bierni i głupieją – mówi Piotr Gnyp z Blomedia.
Zygmunt Miłoszewski (ur. w 1976 r) to jeden z najpopularniejszych polskich pisarzy młodego pokolenia. Według analityków rynku wydawniczego jego książki przeczytało już ponad 150 tysięcy czytelników. Autor kryminałów społeczno-politycznych. Największym bestsellerem stało się Uwikłanie, zekranizowane przez Jacka Bromskiego w 2011 roku.
Blomedia specjalizuje się we wspieraniu polskich blogerów i vlogerów oraz kontent marketingiem w blogosferze. Firma współpracuje z blisko trzystoma najbardziej rozpoznawalnymi polskimi blogerami.