Muzyka współczesna nie gryzie

Data: 2011-09-01 09:06:37 | Ten artykuł przeczytasz w 6 min. Autor: kwojcik
udostępnij Tweet
News - Muzyka współczesna nie gryzie

W sobotę 3 września br. rozpoczyna się organizowany przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej cykl spotkań edukacyjnych „Muzyka współczesna nie gryzie”, podczas którego co miesiąc cenieni polscy kompozytorzy Krzysztof Knittel, Romuald Twardowski i Aleksander Kościów opowiedzą zajmująco, ciekawie i bez ogródek o muzyce współczesnej, jej tworzeniu i jej dalszym życiu.



Knittel, Twardowski i Kościów należą do różnych generacji twórców. Wszyscy są aktywnymi kompozytorami. Każdy z nich ma swój oryginalny i bardzo indywidualny styl. Muzyka każdego z nich jest inna, a przecież należy do tego samego działu określanego jako „muzyka współczesna”. Właśnie podczas tych spotkań będzie można dowiedzieć się jak to możliwe, jakich używają technik kompozytorskich, jakich środków wyrazu, w jaki sposób komponują swe utwory oraz co staje się ich inspiracją, a co jest ich muzyczną fascynacją.



Rozmowy z kompozytorami pokażą również jaka jest obecnie muzyka współczesna. Czy jest to muzyka klasyczna, poważna, awangardowa, niezrozumiała, trudna, a może doskonała?



Pojawią się też próby odpowiedzi na niełatwe pytania, takie jak: dlaczego wciąż tak mało słuchamy i dość słabo znamy muzykę tworzoną w naszych czasach? Co z muzyką współczesną i jej twórcami dzisiaj, co jutro, pojutrze, a co kiedyś?



Wszystkie spotkania cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie”, bogato ilustrowane muzyką, fotografiami i wideo, będą odbywać się raz w miesiącu od września do listopada o godz. 17:00 w Lokalu Użytkowym (ul. Brzozowa 27/29) – tuż przy Rynku Starego Miasta w Warszawie. Moderatorem spotkań będzie Małgorzata Kołcz.

 




Gościem spotkania inaugurującego cykl będzie Krzysztof Knittel, który opowie między innymi o zastosowaniu najnowszych technologii, sprzętów, nawet telefonów w tworzeniu muzyki współczesnej. Krzysztof Knittel pokaże również możliwości wspólnego komponowania. Pojawi się także współczesny instrument – harfa świetlna.



Warto wybrać się na spotkania cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie” ze znajomymi, bo taka okazja nie zdarza się często.

Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny



Moderator spotkań: Małgorzata Kołcz
Koordynator projektu: Jarosław Siwiński



Informacje pod nr tel. 790 395 228 oraz na www.ptmw.art.pl



Projekt dofinansowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawy oraz Stowarzyszenia Autorów ZAiKS



Cykl „Muzyka współczesna nie gryzie” ma na celu propagowanie muzyki współczesnej i jej twórców przy zastosowaniu nowatorskich technik edukacyjnych. Celem spotkań jest również przygotowanie słuchaczy do świadomego i aktywnego odbioru muzyki tworzonej w obecnych czasach.


Najbliższe spotkanie:

Sobota, 3 września 2011 r. godz. 17:00

Krzysztof Knittel
- Zagraj ze mną. Improwizacja jest rozmową. Czy da się wspólnie komponować?
- Zabawy z iPhonem. Instrument dęty, wstrząśnięty, mieszany.
- Niewidzialne struny harfy. Czarny prostokąt i cała muzyka świata.



Krzysztof Knittel – ur. w 1947 r. w Warszawie. W Warszawie studiował też reżyserię dźwięku i kompozycję. Realizuje utwory komputerowe i elektroakustyczne, pisze utwory orkiestrowe, kameralne, sceniczne, komponuje muzykę dla baletu, teatru, filmu, tworzy instalacje dźwiękowe. Jako kompozytor i wykonawca swoich utworów koncertował w większości krajów europejskich, w Azji, w Ameryce Północnej i Południowej. Jest współtwórcą grup muzyki improwizowanej, m.in. Grupy Kompozytorskiej KEW (1974-76), Pociągu towarowego (od 1986), grupy CH&K&K (od 1999), Kawalerowie błotni (od 2003). Od 2006 r. prowadzi utworzony przez siebie międzynarodowy festiwal muzyki improwizowanej Ad Libitum. Wykłada w akademiach muzycznych w Łodzi i Krakowie.



Moderator spotkań – Małgorzata Kołcz
Studiowała grę na kontrabasie w Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz filologię klasyczną na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Jako kontrabasistka współpracuje z zespołami kameralnymi i orkiestrami, takimi jak: Warsaw Camerata, Europejska Orkiestra Festiwalowa „Probaltica”, Filharmonia Kaliska, Filharmonia Bałtycka, Polski Teatr Tańca Ewy Wycichowskiej i in. Aktywnie działa na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując wydarzenia promujące kulturę wyższą. Jest m.in. współtwórcą: warszawskich „Letnich Festiwali Nowego Miasta”, koncertu prawykonań „Muzyczne Pejzaże Czesława Miłosza”, „Festiwalu Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”, cyklu „Warszawskie Prawykonania 2010”. Współpracuje m.in. z festiwalami: „Probaltica”, „Warszawska Jesień” i „Audio Art”.



Organizator: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
Współfinansowanie: Miasto Stołeczne Warszawa, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Współpraca: Lokal Użytkowy, Art Deco Group, Emes
Patroni medialni: Program Drugi Polskiego Radia, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Wawcity.pl, TVP Warszawa
Koordynator projektu: Jarosław Siwiński

 

Źródło: informacja prasowa

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje