Odkąd większość pracowników biurowych jest zmuszonych do pracy zdalnej, niezwykle popularne okazały się wideorozmowy na komunikatorach. Pewna księgarnia postanowiła zaoferować nową usługę: dobieranie i poprawianie książkowej scenografii.
Kojarzycie tę aukcję, na której można było kupić kartonową replikę biblioteczki? To jeden z trików, z których skorzystać mogły osoby często odbywające wideokonferencje za pomocą internetowych komunikatorów.
Display fondo librería para videollamadas. El croma 1.0 🤣🤣🤣 pic.twitter.com/iIB7y7QAMV
— Lorena Fernández Álvarez (en casa 🏠) (@loretahur) April 21, 2020
W telewizji często widzimy przeprowadzane na żywo rozmowy z politykami, dziennikarzami czy ekspertami na tle biblioteczek. Jeśli chcemy, by ktoś uznał nas za autorytet, to także za nami powinny pojawić się… odpowiednie publikacje. Na pomysł, by doradzać, jakie książki powinny znaleźć się za nami w formie tła, wpadła jedna z księgarń – Brattle Book Shop.
We see your book shelves in the backgrounds of Zoom meetings and TV appearances. Let us help you curate your background. Books in all subjects. Please email us at info@brattlebookshop.com for more details.
— Brattle Book Shop (@brattlebookshop) April 7, 2020
Jak przyznają księgarze, idea narodziła się, gdy zauważyli w telewizji rozmowę z pewnym ekspertem, za którym stała biblioteczka z niezbyt ciekawymi, uniwersyteckimi publikacjami. W ramach żartu napisali post na Twitterze, w którym zachęcili do kontaktu, jeśli ktoś odczuwa potrzebę konsultacji swojej „scenografii”. Zainteresowanie przerosło ich oczekiwania!
Czytaj także: Targi Książki we Frankfurcie odbędą się w tym roku zgodnie z planem!
Od 7 kwietnia klienci piszą lub dzwonią do księgarni, a pracownicy na podstawie przeprowadzonego wywiadu dobierają odpowiednie książki, które następnie pakują i wysyłają do klientów. Wraz z książkami, pracownicy dostarczają też wskazówki, jak prawidłowo zaprezentować na półkach publikacje, by w czasie wideorozmów zrobiły one odpowiednie wrażenie. Księgarze analizują także posiadane przez klientów biblioteczki, mówiąc, która z pozycji niekoniecznie pasuje kreowanego przez nich wizerunku i co warto byłoby lepiej ułożyć.
Pulling a decorating order- feeling behind color choices is “cozy” pic.twitter.com/OaVxoNhKVk
— Brattle Book Shop (@brattlebookshop) May 6, 2020
Dzięki tym nietypowym usługom, księgarni udało się przetrwać w trudnym okresie pandemii, od marca bowiem, podobnie jak wiele innych sklepów, książnica musiała być zamknięta.
I chociaż kupno książek w celach jedynie dekoracyjnych nie jest czymś, czym można się chwalić, to jednak trzeba przyznać, że wypada znacznie lepiej niż tapeta w książkowe wzory.