Dwa lata temu popularny YouTuber Radek Kotarski postanowił założyć własne wydawnictwo, gdzie wydał swoje pierwsze autorskie publikacje. Teraz oficyna ma na koncie już kilkanaście tytułów, a firma Kotarskiego w ubiegłym roku przyniosła mu 1,8 mln zł zysku i prawie 14 mln złotych wpływów.
Jak donosi portal WirtualneMedia.pl, oficyna założona przez Radka Kotarskiego, autora popularnego kanału na YouTubie Polimaty, już teraz miała przynieść mu spektakularne zyski. Wydawnictwo Altenberg należące do Kotarskiego powstało we wrześniu 2017 roku. Nakładem oficyny ukazała się też wówczas pierwsza książka YouTubera – Włam się do mózgu.
W 2017 roku Kotarski wydał jeszcze dwie inne książki, a w 2018 – dziewięć nowych tytułów. Łącznie firma zanotowała 13,1 miliona złotych wpływ ze sprzedaży książek, co dało mu około 1,8 miliona złotych zysku.
Czytaj także: Ile kosztuje wydanie książki? Bloger zdradza, ile zapłacił
Wydawnictwo Altenberg powstało jako odpowiedź na problemy związane z wydawaniem przez internetowych twórców w zwykłych wydawnictwach. Jak przyznał Kotarski, wydając książkę w zwykłym wydawnictwie, ze względu na sposoby dystrybucji i współpracy wydawcy, autor naprawdę niewiele zarabia na swoim dziele. Tymczasem Altenberg sprzedaje książki o stałej cenie i tylko w ramach dystrybucji własnej, bez korzystania z pośredników.
Wśród opublikowanych nakładem Wydawnictwa Altenberg tytułów znajdują się książki autorstwa Tomasza Kammela, Doroty Zawadzkiej, Pascala Brodnickiego, Red Lipstick Monster czy Arleny Witt. Kotarski zapowiada, że do końca tego roku jego wydawnictwo ma w planach opublikować kolejne sześć tytułów.
Czytacie książki YouTuberów i blogerów?