Euforię publiczności wzbudziły wczorajsze występy Walijczyków podczas XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej. Walijczycy zakpili nieco z konwencji tradycyjnego baletu i stworzyli rewelacyjny, porywający, lekki i zabawny spektakl do muzyki z baletu "Sylfidy" Fryderyka Chopina. W drugiej części wieczoru zaprezentowali bardzo efektowne pod względem estetycznym przedstawienie z cudowną grą świateł. Z pewnością tak spędzony wieczór zachęci wielu teatromanów do udziału w dzisiejszych przedstawieniach. Ale nie należy się bać - biletów z pewnością nie zabraknie. Zapraszamy więc na scenę główną do Bytomskiego Centrum, gdzie będzie miało miejsce przedstawienie “Progressive Coma” w wykonaniu Johannes Wieland Company ze Stanów zjednoczonych oraz występ Lubelskiego Teatru Tańca "I Znów i Jeszcze Raz". Nieco później, bo o godzinie 21:30 ostatnie przedstawienie na scenie alternatywnej - Wieczór Młodych Choreografów w Elektrociepłowni Szombierki (ul. Kosynierów 27, Bytom-Szombierki). To ostatnia szansa, by uczestniczyć w przedstawieniu w tak efektownej i atrakcyjnej przestrzeni - zapraszamy serdecznie.
Lubelski Teatr Tańca powstał w roku 2001 z inicjatywy Hanny Strzemieckiej, wieloletniego choreografa i dyrektora artystycznego zespołu, oraz Anny Żak, Ryszarda Kalinowskiego i Wojciecha Kapronia, tancerzy Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Grupa ta, wywodząca się z niezależnego ruchu studenckiego, z biegiem lat wypracowała swój własny, niepowtarzalny, a z czasem rozpoznawalny w Polsce i zagranicą styl tańca, stając się jednym z wiodących zespołów tańca współczesnego w Polsce. Dzięki konsekwentnej realizacji swojej artystycznej misji liderzy Grupy założyli nowy, profesjonalny teatr tańca z siedzibą w Centrum Kultury w Lublinie. Obecnie kierownictwo artystyczne sprawuje Ryszard Kalinowski. Kształt artystyczny spektakli powstaje w ścisłej współpracy wszystkich członków Teatru, którego aktywność twórcza ukierunkowana jest na budowanie teatru tańca jako przestrzeni dialogu z widzem, dotyczącego kondycji współczesnego człowieka. Teatr poszukuje własnej formy wypowiedzi poprzez kreowanie ruchu opartego na fizyczności ciała oraz eksponującego indywidualną ekspresję tancerza. Istotne jest wykorzystanie gestu, nadającego indywidualny rys postaci i tworzącego oryginalny klimat spektaklu.
Johannes Wieland został niedawno mianowany dyrektorem artystycznym i choreografem grupy teatru tańca w State Kassel Theatre, w Niemczech. Urodzony w Niemczech, były pierwszy solista Béjart Ballet w Lozannie oraz Berlińskiej Opery Narodowej, założył własną grupę ‘ johaness wieland’ w Nowym Jorku, w 2002 roku. Od tamtej pory rozwija swój wyjątkowy rodzaj działalności artystycznej, który zyskał uznanie krytyków takich pism jak The New Jork Times, The Village Voice oraz Dance magazine, które, w styczniu 2003 roku, wymieniły go jako jednego z „ 25 do Obejrzenia” . W 2004 roku jego duet shift został uhonorowany nagrodą Kurta Joos’a, w tym samym roku został także zwycięzcą Hubbard Street 2 National Choreographic Competition. Oprócz prowadzenia własnej grupy, Wieland pracuje również jako zastępca dyrektora artystycznego grupy PARADIGM ( w Nowym Jorku ), a także jako gościnny choreograf i wykładowca w formacjach i szkołach artystycznych na całym świecie. Posiada dyplom licencjata wydziału sztuk pięknych na Uniwersytecie w Amsterdamie oraz tytuł magistra New York University/Tisch School of the Arts. Grupa: johaness wieland wyraża I nadaje kształt wizji jej założyciela i choreografa, Johanessa Wieland’a. Choreografia Wieland’a stosuje inspirowane architekturą pojęcie ciała, ruchu i przestrzeni, sięgając głęboko w psychikę człowieka, by stworzyć abstrakcyjny, bogaty w metafory repertuar dla swojej grupy. Jako element jej ogólnego nastawienia do performance, grupa pobudza kreatywność i innowacyjność u kompozytorów, projektantów oraz współpracujących artystów. Pokaz premierowy johaness wieland, na który bilety zostały wyprzedane w błyskawicznym tempie, odbył się w New York Joyce SoHo. Od tamtej pory grupa prezentowała się na New York Dansepace Project, a także została zaproszona przez Diane von Furstenberg do występów w jej teatrze. Grupa wystąpiła również podczas ceremonii rozdania nagród Kurta Joos’a, w programie przygotowanym wspólnie z Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, na festiwalu Jacob’s Pillow Dance, w Massachussets. Oprócz występów na krajowym i międzynarodowego tourne, grupa współpracuje z festiwalem Berkshires Theater, Kaatsbaan International Dance Center oraz The Yard.
Lubelski Teatr Tańca powstał w roku 2001 z inicjatywy Hanny Strzemieckiej, wieloletniego choreografa i dyrektora artystycznego zespołu, oraz Anny Żak, Ryszarda Kalinowskiego i Wojciecha Kapronia, tancerzy Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Grupa ta, wywodząca się z niezależnego ruchu studenckiego, z biegiem lat wypracowała swój własny, niepowtarzalny, a z czasem rozpoznawalny w Polsce i zagranicą styl tańca, stając się jednym z wiodących zespołów tańca współczesnego w Polsce. Dzięki konsekwentnej realizacji swojej artystycznej misji liderzy Grupy założyli nowy, profesjonalny teatr tańca z siedzibą w Centrum Kultury w Lublinie. Obecnie kierownictwo artystyczne sprawuje Ryszard Kalinowski. Kształt artystyczny spektakli powstaje w ścisłej współpracy wszystkich członków Teatru, którego aktywność twórcza ukierunkowana jest na budowanie teatru tańca jako przestrzeni dialogu z widzem, dotyczącego kondycji współczesnego człowieka. Teatr poszukuje własnej formy wypowiedzi poprzez kreowanie ruchu opartego na fizyczności ciała oraz eksponującego indywidualną ekspresję tancerza. Istotne jest wykorzystanie gestu, nadającego indywidualny rys postaci i tworzącego oryginalny klimat spektaklu.
Johannes Wieland został niedawno mianowany dyrektorem artystycznym i choreografem grupy teatru tańca w State Kassel Theatre, w Niemczech. Urodzony w Niemczech, były pierwszy solista Béjart Ballet w Lozannie oraz Berlińskiej Opery Narodowej, założył własną grupę ‘ johaness wieland’ w Nowym Jorku, w 2002 roku. Od tamtej pory rozwija swój wyjątkowy rodzaj działalności artystycznej, który zyskał uznanie krytyków takich pism jak The New Jork Times, The Village Voice oraz Dance magazine, które, w styczniu 2003 roku, wymieniły go jako jednego z „ 25 do Obejrzenia” . W 2004 roku jego duet shift został uhonorowany nagrodą Kurta Joos’a, w tym samym roku został także zwycięzcą Hubbard Street 2 National Choreographic Competition. Oprócz prowadzenia własnej grupy, Wieland pracuje również jako zastępca dyrektora artystycznego grupy PARADIGM ( w Nowym Jorku ), a także jako gościnny choreograf i wykładowca w formacjach i szkołach artystycznych na całym świecie. Posiada dyplom licencjata wydziału sztuk pięknych na Uniwersytecie w Amsterdamie oraz tytuł magistra New York University/Tisch School of the Arts. Grupa: johaness wieland wyraża I nadaje kształt wizji jej założyciela i choreografa, Johanessa Wieland’a. Choreografia Wieland’a stosuje inspirowane architekturą pojęcie ciała, ruchu i przestrzeni, sięgając głęboko w psychikę człowieka, by stworzyć abstrakcyjny, bogaty w metafory repertuar dla swojej grupy. Jako element jej ogólnego nastawienia do performance, grupa pobudza kreatywność i innowacyjność u kompozytorów, projektantów oraz współpracujących artystów. Pokaz premierowy johaness wieland, na który bilety zostały wyprzedane w błyskawicznym tempie, odbył się w New York Joyce SoHo. Od tamtej pory grupa prezentowała się na New York Dansepace Project, a także została zaproszona przez Diane von Furstenberg do występów w jej teatrze. Grupa wystąpiła również podczas ceremonii rozdania nagród Kurta Joos’a, w programie przygotowanym wspólnie z Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, na festiwalu Jacob’s Pillow Dance, w Massachussets. Oprócz występów na krajowym i międzynarodowego tourne, grupa współpracuje z festiwalem Berkshires Theater, Kaatsbaan International Dance Center oraz The Yard.
REKLAMA