Dzień Mamy jest niewątpliwie świętem wyjątkowym. Mając to na uwadze,
Hanna Hamer, Magdalena Hamer
Motywem przewodnim tej książki jest sztuka dobrego porozumienia między najbliższymi. Autorki to matka i córka, skrajnie różne, choć czasem zaskakująco do siebie podobne w typie wrażliwości czy widzeniu świata. Odważnie podejmują również bolesne kwestie, szukają rozwiązań, inspirują do rozmowy kobiety w innych rodzinach... Czytaj więcej ISBN: 978-83-7308-955-6
Lucyna Kopciewicz
W prezentowanej książce W dniu ich święta zaprezentowano badania na temat sposobów konstruowania informacji o Dniu Kobiet przez wybrane media oraz konceptualizacje tego święta przez badane i badanych należących do różnych grup pokoleniowych. Wyniki badań zrelacjonowane w niniejszym studium wskazują niezbicie, iż w polskim dyskursie publicznym współistnieją dwa odrębne zorganizowane sposoby mówienia o kobietach, odnoszące się lub projektujące dwa typy kobiecego podmiotu... Czytaj więcej ISBN: 978-83-7587-587-4 Cena: teraz tylko 32,00 zł
(red. nauk.) Aneta Chybicka, Beata Pastwa-Wojciechowska
Tematyka związana z płcią budziła od zawsze duże zainteresowanie - w przeszłości przynależność do konkretnej płci stawała się niejednokrotnie podstawą wartościowania, czego przykładem może być podejście ewolucyjne oparte na założeniach Herberta Spencera i Karola Darwina. Dzisiaj podobne rozważania budzą jedynie uśmiech... Czytaj więcej ISBN: 978-83-7587-069-5 Cena: teraz tylko 33,00 zł
Małgorzata Stawiak-Ososińska
W pierwszej połowie XIX wieku na rynku wydawniczym zaczęło pojawiać się coraz więcej pozycji mających charakter porad, dyrektyw, kierowanych do coraz szerszego kręgu odbiorców. Pozycje te miały najczęściej formę książkową, choć zdarzały się też broszurki czy nawet kilkustronicowe utwory wierszowane... Czytaj więcej ISBN: 978-83-7587-031-2 Cena: teraz tylko 35,00 zł
Edyta Łyszkowska
Publikacja koncentruje się na zachowaniach mimetycznych kobiet. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorkę było uchwycenie zacierającej się rzeczywistości wśród badanych kobiet. Dowodzi ona, że obecnie mass media mają ogromne znaczenie w kształtowaniu obrazu rzeczywistości, w tworzeniu ogólnie przyjętych norm i zasad... Czytaj więcej ISBN: 978-83-7587-105-0 Cena: teraz tylko 32,00 zł
(red. nauk.) Aneta Chybicka, Maria Kaźmierczak
Publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: co w zakresie psychologii rodzaju jest kulturowe, społeczne, a co wrodzone? Z drugiej strony książka stanowi zbiór prac związanych ze zmieniającymi się stereotypami płci i rodzaju. W podręczniku przyjęto perspektywę wielowymiarowej analizy doświadczeń życiowych kobiet i mężczyzn, także w aspekcie kulturowym... Czytaj więcej ISBN: 978-83-7587-753-8 Cena: teraz tylko 38,00 zł
..................................................... Pozdrawiam i zapraszam! |