Olga Tokarczuk aktualnie pracuje nad grą, która powstaje na bazie jednej z jej książek. Noblistka zainwestowała w małe studio Sundog. Start-up zdążył już pozyskać prawie 1,5 mln złotych od inwestorów, przyszłość Ibru wygląda więc naprawdę obiecująco!
Postaci Olgi Tokarczuk nie trzeba dziś nikomu przedstawiać. Laureatka Nagrody Nobla, która w ubiegłym roku na rynek wypuściła powieść Empuzjon, jest także jedną z najlepiej zarabiających pisarek w Polsce. Ostatnio autorka wydała swoją najnowszą, tym razem skierowaną do młodszych czytelników, powieść – Pan Wyrazisty, a teraz w internecie pojawiły się nowe informacje na temat gry inspirowanej twórczością noblistki.
Ibru – Olga Tokarczuk realizuje grę komputerową
Pierwsze wiadomości związane z produkcją ukazały się w marcu 2022 roku. Za realizację gry odpowiadać ma młode studio Sundog, które ostatnio pozyskało niemal 1,5 mln złotych na sfinansowanie produkcji. Tokarczuk również stała się akcjonariuszką startupu, założonego przez cztery osoby: Aleksandrę Bieluk, Carlosa Castañona, Mateusza Błaszczyka oraz Zbyszka Fingasa. Pierwsza trójka już wcześniej pracowała na rynku związanym z gamedevem i ma wieloletnie doświadczenie w tej branży. Zbyszko Fingas to natomiast członek zarządu Fundacji Olgi Tokarczuk, a prywatnie syn noblistki, który w przeszłości pracował już jako scenarzysta.
Może zainteresować cię także...
- Natalie Portman poleca książkę Olgi Tokarczuk
- Olga Tokarczuk: „Literatura nie jest dla idiotów”. Noblistka w ogniu krytyki
Ibru będzie detektywistycznym RPG osadzonym w świecie sumeryjskim. Produkcja ma połączyć cyberpunkowy klimat z mitami sumeryjskimi. Rozgrywka będzie się skupiać na śledztwach, rozmowach i eksploracji. Przejście całej gry ma zająć około 16 godzin. Pełnią w Sundogu funkcję przewodniczącej Rady Nadzorczej Olga Tokarczuk, zdążyła już opowiedzieć o współpracy:
Uważam, że to szansa dla mojej książki – zaistnieć w innej formie i w ten sposób dotrzeć do ludzi, którzy już nie czytają papierowych książek. Interesuje się wszystkim, co powstaje i staram się pomagać, głównie w kwestiach narracyjnych. Mam nadzieję, że powstanie z tego mądra i fascynująca przygoda intelektualna.
Aktualnie twórcy chcą wyprodukować prototyp, który zostanie zaprezentowany wydawcom i potencjalnym inwestorom. W planach jest także rozbudowanie zespołu, który współpracuje przy grze. Na razie premiera została zaplanowana na 2026 rok.
Anna In w grobowcach świata – gra zinterpretuje jeden z najstarszych mitów
Ibru to gra powstająca na bazie powieści Anny In w grobowcach świata, wydanej przed laty nakładem Wydawnictwa Znak. Książka Olgi Tokarczuk została natomiast zainspirowana jednym z najstarszych sumeryjskich mitów, opowiadającym o Inannie znanej też jako Isztar. Była to bogini, która zeszła do podziemnego świata i zdołała z niego wrócić. Mateusz Błaszczyk zdradził, jakie były wstępne pomysły na stworzenie gry:
Naszym założeniem było, aby zrobić grę na podstawie jak najlepszej – istniejącej już fabuły. Stąd kontakt z Olgą Tokarczuk i wybór książki jej autorstwa – Anna In w Grobowcach Świata. To jeden z najstarszych mitów w historii ludzkości we współczesnej odsłonie. Powieść ponadczasowa, głęboko ludzka, w której wizja współczesnego umierającego świata, doskonale nadaje się do pokazania w świecie cyfrowym
– mówi Mateusz Błaszczyk, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Sundoga.
O swojej relacji z tym ponadczasowym mitem opowiadała również sama Olga Tokarczuk:
Nie mam poczucia, że jestem właścicielką mitu o Inannie. Wręcz przeciwnie mity należą do wszystkich i ciągle do nas wracają w różnych formach.
Książka Anna In w grobowcach świata jest już dostępna do kupienia w wielu księgarniach internetowych: