Poniżej przedstawiamy bestsellerowe publikacje Oficyny Wydawniczej Impuls za miesiąc grudzień 2018 r. – tytuły drukowane i wznawiane, których popularność zaskoczyła nawet wydawcę, stanowiące świetny przykład na to, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę.
I choć poszczególne publikacje zdobyły liczne wyróżnienia na konkursach literackich i branżowych, to najbardziej cieszy zadowolenie czytelników.........
W mijającym okresie naszą najpopularniejszą książką została topowa publikacja Impulsu śpiewnik Katarzyny Jasieńskiej-Zachwatowicz Co babcia i dziadek śpiewali... bez dwóch zdań to TOP 1 Impulsu w niemalże każdym notowaniu. Brawo!
Drugie miejsce w klasyfikacji Top 10 grudnia 2018 przypadło Zeszytom muzycznym dla klas 1, 2, 3, 4 i 5 autorstwa Małgorzaty Chowaniec. Zeszyty muzyczne wzbogacone o słownictwo muzyczne, umożliwia poznanie nowych grup rytmicznych... Dyktanda, rebusy i krzyżówki uatrakcyjniają realizację programu nauczania, kształcenia, słuchu i zasad muzyki...
Brawo!
A czy Ty znasz już te książki?
1. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali
Katarzyna Jasieńska-Zachwatowicz
Absolutny hit! Na książkę składa się kilkadziesiąt piosenek wzbogaconych pięknymi ilustracjami oraz dwie płyty CD, z podkładem muzycznym do śpiewania karaoke oraz nagrania zrealizowane przez wybitnych wykonawców z p. Katarzyną Zachwatowicz-Jasieńską na czele. To tylko część atutów. Książka zawiera piosenki towarzyszące młodości naszych dziadków m.in.: Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. To doskonały sposób na wspólnie spędzony czas z dzieckiem i zapoznanie go z piękna polską tradycją...
Sprawdź nas
2. Materiały wyrazowo – obrazkowe do poprawnej wymowy głosek (komplet)
Grażyna Krzysztoszek i Małgorzata Piszczek
Pozycja obowiązkowa dla wszystkich logopedów. Seria dziewięciu zeszytów to dla wielu terapeutów podstawa współpracy z dziećmi z zaburzeniami mowy. Umożliwia naukę przez przyjemną i nieuciążliwą dla maluchów zabawę. I przynosi efekty...
Sprawdź nas
3. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka
Małgorzata Miksza
W założeniu autorki publikacja powstała w celu wyjaśnienia przesłania pedagogicznego Montessori i obecnych w nim terminów, np. metoda, prawa rozwojowe i wiążące sięz nimi: polaryzacja uwagi czy wrażliwe fazy. Terminy te tworzą konstrukcję teorii wychowania w duchu Montessori i zostały opisane z podaniem konkretnych przykładów, co czyni publikację niezwykle przystępną. Plusem są także sugestywne zdjęcia dzieci w trakcie pracy z wybranymi pomocami edukacyjnymi, które pomagają zobrazować wybrane zagadnienia...
Sprawdź nas
4. Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców
Kamila Zdanowicz-Kucharczyk
Książka ta powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci...
Sprawdź nas
5. Wybrane przestrzenie niepełnosprawności
Teoria, diagnoza, badania. W przestrzeni niepełnosprawności. Tom 3
Szafrańska Anida Penczek Mateusz
Książka Wybrane przestrzenie niepełnosprawności. Teoria, diagnoza, badania jest kontynuacją zapoczątkowanej w 2017 roku serii wydawniczej „W Przestrzeni Niepełnosprawności” pod redakcją prof. dr hab. Anny Nowak, kierownika Zakładu Pedagogiki Specjalnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W ramach serii opublikowano dotychczas dwie monografie: Edukacyjno-terapeutyczną podróż w lepszą stronę pod redakcją Krystyny Moczii oraz Osobę z niepełnosprawnością na ścieżkach życia, której redaktorem jest Joanna Godawa.
Sprawdź nas
6. Aktywność i działanie jako forma edukacji do samorealizacji
czy zniewolenia?
W świetle założeń edukacji humanistycznej i krytyczno-emancypacyjnej
Andrzej OlubińskiZasadniczym przedmiotem rozważań zawartych w niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na wiele pytań odnoszących się do psychospołecznych uwarunkowań oraz kierunku i treści ludzkiej aktywności oraz działań. Ponieważ całe życie człowieka można rozpatrywać właśnie w kategoriach nieustającej różnorakiej aktywności, przeto warto w tym kontekście bliżej przyjrzeć się zarówno kilku podstawowym źródłom tej aktywności, jak i konkretnym jej formom, treści oraz ewentualnym skutkom. De facto zatem w opracowaniu tym usiłuję zrozumieć charakter ludzkich postaw, zachowań, poglądów i działań w kontekście uwarunkowań głównie społeczno-kulturowych, psychospołecznych, edukacyjnych, ale również politycznych, których przemożną rolę dostrzegamy w Polsce, zwłaszcza w ostatnich kilku latach...
Sprawdź nas
7. Transformacja doświadczeń życiowych uczestników mediacji
Agnieszka Dragon
W monografii Autorka starała się zaprezentować dotychczasowe sposoby opisywania mediacji jako zorganizowanego procesu interakcji międzyludzkiej. Przyjrzała się temu, jakie znaczenia i sensy nadają procesowi mediacji osoby, które podjęły próbę rozwiązania konfliktu za pomocą tej procedury oraz które miały doświadczyć lub doświadczyły wsparcia w rozwiązywaniu problemów i podjęły ważne decyzje dotyczące ich życia. Ukazała, jak uczestnicy zapamiętali spotkanie z mediatorem i drugą stroną oraz jakie zmiany w życiu dostrzegają po udziale w mediacji. Analiza wypowiedzi dotyczących przeżyć osób badanych, związanych ze spotkaniami z mediatorem, okazała się ważnym źródłem odniesienia w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, czy i jak przebiega transformacja doświadczeń życiowych uczestników mediacji...
Sprawdź nas
8. Rada rodziców po reformie edukacji
Grzegorz CałekWspieraniem rad rodziców zajmuję się już od ponad dziesięciu lat, odkąd w Instytucie Inicjatyw Pozarządowych wystartowaliśmy z programem „Rodzice w szkole”. Przez ten czas przeprowadziliśmy wiele projektów skierowanych do rodziców, rad rodziców, nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli, a także urzędników samorządowych. Wzięło w nich udział kilka tysięcy osób z ponad 1200 placówek.
Zastanawiałem się więc, jak to możliwe, czy setki szkoleń i idące już w tysiące nakłady poradników przełożą się kiedyś na znaczącą zmianę w wiedzy rodziców?
Sprawdź nas
9. Podejrzanie pozytywny przymiotnik
Beata VerheydenPolecamy kolejny tom przygód zwariowanych części mowy - tym razem o optymistycznym i pozytywnym przymiotniku.
Kiedy na dworze pada deszcz, nie można wyjść na podwórko, a na biurku leżą zeszyty, które trzeba zapełnić pracą domową – potrzebujesz kogoś, kto doda Ci otuchy. Tym kimś jest... pan Przymiotnik! Niebywale pozytywna i optymistyczna część mowy, która sprawi, że zaczniesz patrzeć na świat przez różowe okulary! W dodatku dzięki panu Przymiotnikowi dowiesz się, dlaczego trzeba znać części mowy i jak ich używać, żeby tekst, który piszesz, stał się ciekawy.Zapraszamy do wyjątkowej lektury!
Sprawdź nas
10. Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji
Role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy Konteksty
trans- i interdyscyplinarne
Koszyk Irena, Ogonowski Bronisława, Śliwa SławomirNiniejsza publikacja powstała w wyniku rozważań podjętych przez osoby zajmujące się problematyką uwarunkowań funkcjonowania szkolnictwa na różnych etapach edukacyjnych. Tak jak szerokie kompetencje powinni posiadać pedagodzy, psycholodzy i wychowawcy, tak książka ta porusza problematykę sięgającą do wielu dyscyplin naukowych. Praca zawiera 12 artykułów, których autorami są osoby związane z nauczaniem w szkołach, na uczelniach czy też w placówkach wspomagających pracę szkoły. Składają się na nią rozważania zarówno teoretyczne, jak i praktyczne...
Sprawdź nas
Oficyna Wydawnicza “Impuls” potwierdziła swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując wile nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Książki Impulsu zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze.
W minionym roku Impuls wprowadził również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej).
Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są wyjątkowe serie naukowe. Pierwszą – Pedagogika Nauce i Praktyce składającą się już z 16 podręczników – tworzą trzy podręczniki autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik i innych. Druga seria – Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki – składa się z sześciu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej.
informacja nadesłana