Polecamy nowość wydawniczą Oficyny Wydawniczej Impuls:
[…] dwaj znakomici bohaterowie recenzowanej książki – symbole nonkonformizmu naukowego: H.A. Giroux i L. Witkowski. […] Ich teksty zamieszczone w tym kompendium stanowią krystalizację współczesnej myśli krytycznej. Dają kompletny i niezwykle kompetentny jej obraz – wyłaniający się z wnętrza tego dyskursu.
Prof. Zbyszko Melosik
Edukacja i sfera publiczna
Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej
Autor: Lech Witkowski, Henry A. Giroux
Otrzymujemy wyjątkową książkę, głęboko inspirującą do refleksji, prowokującą do namysłu nad sobą i otaczającym oraz determinującym nas światem w wymiarach: politycznych, społecznych, gospodarczych, kulturowych i edukacyjnych, które muszą być zanurzane w wymiarze chronos i kairos. […] niewątpliwie treść tej książki poruszy niejednego czytelnika (oby też polityka oświatowego) i nie pozwoli na milczenie wokół jej treści. Do centrum przesuwa się zarówno nowa jakość języka wypowiedzi, stylistyki narracji, jak i wartość sporu o rolę edukacji i pedagogiki jako nauki.
Prof. Bogusław Śliwerski
Książka H.A. Giroux i L. Witkowskiego pełna jest […] życia. […] stawia mnóstwo pytań o rozumienie naszej współczesności. […] A poza tym wszystkim – pedagogika krytyczna to po prostu niezwykle ciekawa, teoretycznie gęsta, analitycznie rzetelna, politycznie ważna i pedagogicznie odpowiedzialna teoria. Nie znam współcześnie ciekawszej.
Prof. Tomasz Szkudlarek
Lech Witkowski :
Mam głęboką nadzieję, że inicjatywą tej publikacji umożliwię bardziej intensywny kontakt polskich pedagogów z przenikliwością poznawczą, determinacją intelektualną i szlachetną postawą duchową i profesjonalizmem akademickim znakomitego uczonego amerykańskiego i humanisty – Henry’ego Armanda Giroux .
Możliwość kontaktu z jego tekstami od lat 80., przez stan wojenny i dalej, a zwłaszcza osobiste poznanie go, dostarczyły mi wielu inspiracji i radości, które niniejsza książka dokumentuje i nią też staram się spłacić przyjacielski dług wdzięczności intelektualnej młodszego kolegi akademickiego, otwierając tę przestrzeń dla kolejnych pokoleń polskich pedagogów.
Książka obejmuje 25 lat współpracy Autorów
na rzecz dyskursu krytycznego o publicznej misji edukacji,
wieńcząc jubileusz 20-lecia Oficyny Wydawniczej „Impuls”
ISBN: 978-83-7587-536-2
Dane techniczne: Wydanie I, Kraków 2010, Format B5, Objętość 526 strony, Oprawa twarda, szyta