Przed kilkoma dniami Wydawnictwo Elipsa wprowadziło na rynek nowy miesięcznik literacki dla dzieci "Bluszczyk". Pismo powstało po wyodrębnieniu działu o takim samym tytule z magazynu “Bluszcz”. " Otrzymywaliśmy wiele sygnałów, że dział ten bardzo się czytelnikom podoba i od dłuższego czasu zastanawialiśmy się nad tą decyzją - mówi cytowana przez serwis Wirtualnemedia.pl Joanna Hermanowicz, dyrektor wydawnicza “Bluszczyka” i jednocześnie dyrektor marketingu Elipsy. Wydawca wybrał właśnie ten moment na wprowadzenie nowego pisma, bo od listopada pod kierownictwem Rafała Bryndala w “Bluszczu” wprowadzono zmiany.
“Bluszczyk” ma objętość 20 stron, na których znalazły się głównie opowiadania, a także zabawy i konkursy. Okładka magazynu tak jak w “Bluszczu” jest ilustrowana. Tytuł kierowany jest do dzieci w wieku od 6 do 10 lat. Redaktor naczelną pisma została Iwona Hardej, redaktor naczelna serwisu Bromba.pl.