„Content marketing po polsku” już na www.platon24.pl 30% taniej

Data: 2015-04-01 10:14:53 | Ten artykuł przeczytasz w 5 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - „Content marketing po polsku” już na www.platon24.pl 30% taniej

Wydawnictwo Naukowe PWN zachęca do lektury pierwszej na rynku publikacji z zakresu content marketingu, zawierającej przykłady z polskich firm i omawiającej polskie realia. Książka Barbary Stawarz Content marketing po polsku przybliża i przedstawia krok po kroku budowę strategii content marketingowej oraz tworzenie treści do Internetu i budowanie społeczności wokół marki. Publikacja dostępna jest już w księgarni platon24.pl

 

Praca Barbary Stawarz to praktyczny poradnik dla dyrektorów marketingu, PR managerów, social media managerów, blogerów, dziennikarzy oraz właścicieli małych i średnich firm. Książka stanowi również niezbędne źródło wiedzy dla studentów marketingu i public relations

 

FRAGMENT PUBLIKACJI:

 

Serce domu i marketera – strategia 

„Sercem domu zazwyczaj jest kuchnia. To tam odbywają się najlepsze imprezy, toczą długie rodzinne dyskusje i intymne rozmowy do późnych godzin. Ale wszystko, co w tej kuchni przyrządzimy, ostatecznie znajduje się na stole w jadalni, gdzie spotykają się bliscy. A jedzenie łączy ludzi, tak samo jak działania firmy spaja strategia. Czas zatem na jadalnię, czyli miejsce, w którym zapoznamy się ze strategią content marketingową. To element, bez którego nie powinniśmy podejmować działań. Są również badania, które mówią, że znacznie lepsze rezultaty przynosi strategia, która jest zapisana i po którą w każdej chwili mogą sięgnąć pracownicy firmy. Warto to wziąć pod uwagę.

Pracę nad strategią content marketingową dzielimy na kilka obowiązkowych etapów, podczas których firma odpowiada sobie często na kluczowe pytania dotyczące jej funkcjonowania. Środkiem do realizacji strategicznych celów są skuteczne treści. Ale by takie powstały, niezbędne jest uporządkowanie kluczowych kwestii.

 

Audyt i analiza

Zanim przystąpisz do działania, poznaj potrzeby marki i dokonaj analizy dotychczasowych aktywności. Skup się na następujących obszarach:

 

1) Strategia komunikacji marki.

Strategia content marketingowa powinna stanowić część całościowej strategii komunikacji marki. Działania PR, klasyczny marketing i content marketing z założenia grają do jednej bramki. Dlatego warto zadbać o ich spójność w obszarze zarówno językowym, wizualnym, jak i merytorycznym.

 

2) Idea i wyższy cel.

Zacznij od odpowiedzi na pytanie „dlaczego?”. Odpowiedz na pytanie, dlaczego wchodzisz w działania content marketingowe. Twoje „dlaczego” powinno wyznaczyć kierunek działań content marketingowych i być zauważalne dla Twoich odbiorców.

 

3) Analiza konkurencji.

Content marketing rośnie w siłę i praktykuje go coraz więcej marek. Oznacza to, że Twoja konkurencja najpewniej także. Sprawdź, jak to robi. Jakiego rodzaju treści tworzy? W jakich kanałach go publikuje? I co najważniejsze – jakie przynosi ona efekty? Ile osób te treści lubi, ile udostępnia? Jakie pojawiają się pod nimi komentarze? Te informacje to kopalnia wiedzy, która może pomóc Ci opracować efektywniejszą niż konkurencja strategię content marketingową.

 

4) Audyt treści.

Jakościowa treść to koło napędowe content marketingu. Przeanalizuj dotychczasowe treści Twojej firmy. Może się okazać, że masz sporo wartościowego contentu, np. w formie raportów, wideo, których dotąd nie wykorzystałeś w komunikacji”.

 

 

OPINIE

 

Publikacja wartościowa, bo praktyczna. Swoisty rodzaj checklisty pozwalającej nie popełnić kardynalnych błędów. Będziemy wykorzystywać ją w pracy na rzecz klientów zewnętrznych, jak i produktów własnych. Świat byłby piękniejszy, gdyby głośnym, internetowym kampaniom na dużych i krzykliwych formatach graficznych towarzyszyły dobrze zredagowane, wciągające materiały content marketingowe  

– Michał Brański, członek zarządu, Grupa Wirtualna Polska

 

Jest to książka, która odczarowuje tę bardzo skuteczną gałąź marketingu. Tworzenie treści nie jest wiedzą tajemną i przynosi efekty, kiedy przestaje się je traktować jak... reklamę. Książka rozprawia się z tym, dając jednocześnie narzędzia i porady, jak – krok po kroku – wdrożyć skutecznie content marketing w polskich realiach 

– Paweł Tkaczyk, Midea.

 

 

Sprawdź:

http://platon24.pl/ksiazki/content-marketing-po-polsku-jak-przyciagnac-klientow-84326/

 

Znajdź księgarnię Platon24.pl na Facebooku:

https://www.facebook.com/pages/Platon24/212024615587785?ref=hl

 

Zapisz się na newsletter:

http://platon24.pl/newsletter/

 

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Tropem miłości
Izabela M. Krasińska
Tropem miłości
Oszpicyn
Krzysztof A. Zajas ;
Oszpicyn
Pokaż wszystkie recenzje