Ceny książek w Polsce – kampania wydawnictwa Insignis

Data: 2021-12-22 10:41:46 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Piotr Piekarski
udostępnij Tweet

Tydzień przed świętami w Warszawie i Krakowie zawisły billboardy z hasłem: „Ceny książek w Polsce są jednymi z najniższych w Europie”. Kampania ta – stworzona przez wydawnictwo Insignis – ma na celu promocję książki jako produktu, który przy bardzo umiarkowanej cenie (szczególnie na tle poziomu cenowego książek na rynkach europejskich) gwarantuje olbrzymią gamę doznań estetycznych, poszerza horyzonty i odkrywa przed czytelnikiem zupełnie nowe światy. 

Obrazek w treści Ceny książek w Polsce – kampania wydawnictwa Insignis [jpg]

Utrzymywanie cen książek poniżej średniej europejskiej – jak twierdzą przedstawiciele wydawnictwa Insignis – jest niełatwym zadaniem, szczególnie jeśli chodzi o przekłady, które w wypadku Insignis stanowią przeważającą część oferty wydawniczej firmy. Agencje literackie wymagają zaliczek i honorariów na ogólnoświatowym poziomie, to samo dotyczy praw do zdjęć, projektów okładek i innych elementów niezbędnych  do wypuszczenia książki na rynek. Potrzebny jest oczywiście przekład, wielokrotna redakcja, korekta i nierzadko profesjonalna konsultacja merytoryczna. Oczywiście niezwykle ważna jest też kampania promocyjna, bez której – przy mnogości tytułów, jakie pojawiają się co tydzień na polskim rynku – nie ma szans przebić się do czytelniczej świadomości. Wszystko to – jak również rabat dla dystrybutorów i sprzedawców – musi zawrzeć w cenie książki wydawca. 

Tym bardziej cieszy fakt, że mimo wszystkich tych niekorzystnych uwarunkowań cena książki w Polsce jest dużo niższa niż średnia europejska. Wystarczy porównać ceny tych samych tytułów w Polsce i na świecie – wnioski są natychmiastowe. Co więcej, polski czytelnik zwykle otrzymuje produkt o identycznej jakości co wydanie oryginale. W wypadku choćby takich marek jak Jamie Oliver wymagania licencyjne narzucają na wydawcę obowiązek, by książka w przekładzie była z technicznego punktu widzenia identyczna z oryginałem (papier, oprawa, uszlachetnienia). 

Na billboardach Insignis hasło o cenach książek zilustrowano bestsellerowymi nowościami wydawnictwa – wszystkie z nich to przekłady na język polski. Korzystna cena książki na polskim rynku zachęca, by podarować ją w prezencie pod choinkę – zresztą to właśnie książka jest najczęściej wybierana jako prezent gwiazdkowy dla najbliższych. 

Wybór książki na prezent to z kolei motyw przewodni tegorocznej odsłony świątecznej kampanii spotowej Insignis z udziałem Janusza Chabiora, który wciela się w niej w gangstera o ksywce „Szczupły”. Przesłuchiwany, zaczyna sypać członków swojego gangu. Okazuje się, że dla każdego z nich znajdzie się jakaś ciekawa książka. „Książki łagodzą obyczaje. Podaruj książkę na święta!” – tak kończy się krótkie wideo ze znakomitą kreacją Janusza Chabiora.

 

Materiał sponsorowany

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Wydawnictwo
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje