Już w piątek w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej odbędą się kolejne występy. Na scenie głównej - w Śląskim Teatrze Tańca przy ul. Żeromskiego 27 o godzinie 19:30 będzie można obejrzeć spektakle Joe'a Altera (USA) - “As Yet Untitled Duet”, “It's Not What You Think” i “Hypothetically She Would Find Her Here” oraz przedstawienie "Bride's present" w wykonaniu Ohne Zucker Dance Project z Rosji. Natomiast już o 21:00 na placu przed teatrem zaprezentuje się grupa Kristina Isabelle Dance występująca również jako High Jinks & Eoin O’Brien czy Grimaldi Circus.
Joe Alter studiował taniec, a od ponad dwudziestu lat pracuje jako nauczyciel tańca współczesnego, jest również artystą i choreografem. Otrzymał tytuł magistra nauk humanistycznych ( Master of Fine Arts) na Uniwersytecie Stanowym w Ohio ze szczególnym uwzględnieniem choreografii i zastosowania technologii w tańcu. Jego spektakle wystawiano w takich miejscach jak The Kitchen, The Sylvia and Danny Kaye Playhouse, the 92nd St. Y Harkness Center for Dance w Nowym Jorku, a także w takich krajach jak Niemcy, Polska czy była Jugosławia. Poza tym profesor Alter przy współpracy z przedstawicielami różnych krajów stworzył Projekt Polski. Jest to program o zasięgu regionalnym, który powstał w celu umożliwienia kreatywnej współpracy z pokrzywdzoną przez los młodzieżą z Polski i Europy Wschodniej i Środkowej. Jako nauczyciel, prowadził zajęcia podczas licznych festiwali w Europie Środkowo- Wschodniej, a także pojawił się gościnnie jako członek kadry Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, jak również na Uniwersytecie Stanowym w Ohio. Przedmiotem jego zainteresowań jest zastosowanie technologii cyfrowej w tańcu, pedagogika tańca na uczelniach wyższych, a także nieustanna analiza kondycji człowieka przez pryzmat choreografii. Ostatnio miał swój udział w pokazie artystycznym Sushi’s 4X4, a także w wystawie “Cocktails and Culture” (“Koktajle i kultura”) w Muzeum Sztuki w San Diego.
„Ohne Zucker Dance Projekt” stworzony został przez Darię Buzowkinę i Tarasa Burnascheva – niezależnych tancerzy i choreografów. Ich pierwszy wspólny duet miał miejsce w 2001 roku. Pięć lat później, w roku 2006, znudzeni tańcem w duecie, zdecydowali się spróbować stworzyć coś poważniejszego. Zaprosili utalentowanych tancerzy i stworzyli pierwsze wielkie dzieło zespołu, o wdzięcznej nazwie „Bride’s present” (prezent panny młodej). Daria i Teras lubią tworzyć przedstawienia taneczne, a mianowicie takie, w których podstawowym środkiem wyrazu jest ruch ludzkiego ciała. Daria zajmuje się techniką „release” (rozluźnienia), a Taras ma wprawę w tworzeniu improwizacji, w których ważnym elementem jest kontakt. Osobiste doświadczenie oraz ciągle powtarzane eksperymenty twórcze to główne punkty rozwoju nowatorskiego języka choreografii. Praca nad przedstawieniami składającymi się na „Ohne Zucker Dance Projekt” łączy w sobie różnorodne techniki taneczne oraz metody teatralne - zarówno te dobrze znane jak i te najnowsze, wykorzystuje film oraz elementy performance. Łagodne połączenie tych elementów tworzy szczególny styl, który wyróżnia ten rodzaj teatru od wszystkich innych.
Kristina Isabelle Dance jest fizycznie śmiałym, intelektualnie stymulującym, wielowymiarowym zespołem tańca współczesnego tańczącym nie tylko na ziemi, ale również z użyciem szczudeł, dzięki czemu powstają spektakle o zmiennej perspektywie. Kristina Isabelle jest dyrektorem artystycznym i choreografem Kristina Isabelle Dance/Highjinks i jednym z dyrektorów Highjinks/Grimaldi Production Company jak również tancerką, szczudlarką, pedagogiem, performerem wykorzystującym ogień i akrobacje powietrzne jak i aktorką burleskową. Zdobyła klasyczne wykształcenie w Julliard School w Nowym Jorku oraz tytuł licencjata w zakresie sztuk pięknych na Ohio State University. Duży wpływ na jej własne prace miały spektakle artystów, z którymi występowała: Stephena Petronio, Bebe Miller, Jordana Fuchsa, Johna Jaspersa, Ralpha Lemona, Joe Gooda. Isabelle uczyła się również sztuki cyrkowej wraz z Eoinem O'Brianem z Grimaldi Circus w Ohio i Earth Circus Productions w San Francisco. Tworzyła choreografie i reżyserowała dla uniwersyteckich wydziałów tańca, zespołów, ośrodków sztuki, dziecięcych zespołów tańca. Jest autorką pełnowymiarowych spektakli teatralnych, produkcji poza teatralnych, spektakli ognia i produkcji klubowych.
Joe Alter studiował taniec, a od ponad dwudziestu lat pracuje jako nauczyciel tańca współczesnego, jest również artystą i choreografem. Otrzymał tytuł magistra nauk humanistycznych ( Master of Fine Arts) na Uniwersytecie Stanowym w Ohio ze szczególnym uwzględnieniem choreografii i zastosowania technologii w tańcu. Jego spektakle wystawiano w takich miejscach jak The Kitchen, The Sylvia and Danny Kaye Playhouse, the 92nd St. Y Harkness Center for Dance w Nowym Jorku, a także w takich krajach jak Niemcy, Polska czy była Jugosławia. Poza tym profesor Alter przy współpracy z przedstawicielami różnych krajów stworzył Projekt Polski. Jest to program o zasięgu regionalnym, który powstał w celu umożliwienia kreatywnej współpracy z pokrzywdzoną przez los młodzieżą z Polski i Europy Wschodniej i Środkowej. Jako nauczyciel, prowadził zajęcia podczas licznych festiwali w Europie Środkowo- Wschodniej, a także pojawił się gościnnie jako członek kadry Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, jak również na Uniwersytecie Stanowym w Ohio. Przedmiotem jego zainteresowań jest zastosowanie technologii cyfrowej w tańcu, pedagogika tańca na uczelniach wyższych, a także nieustanna analiza kondycji człowieka przez pryzmat choreografii. Ostatnio miał swój udział w pokazie artystycznym Sushi’s 4X4, a także w wystawie “Cocktails and Culture” (“Koktajle i kultura”) w Muzeum Sztuki w San Diego.
„Ohne Zucker Dance Projekt” stworzony został przez Darię Buzowkinę i Tarasa Burnascheva – niezależnych tancerzy i choreografów. Ich pierwszy wspólny duet miał miejsce w 2001 roku. Pięć lat później, w roku 2006, znudzeni tańcem w duecie, zdecydowali się spróbować stworzyć coś poważniejszego. Zaprosili utalentowanych tancerzy i stworzyli pierwsze wielkie dzieło zespołu, o wdzięcznej nazwie „Bride’s present” (prezent panny młodej). Daria i Teras lubią tworzyć przedstawienia taneczne, a mianowicie takie, w których podstawowym środkiem wyrazu jest ruch ludzkiego ciała. Daria zajmuje się techniką „release” (rozluźnienia), a Taras ma wprawę w tworzeniu improwizacji, w których ważnym elementem jest kontakt. Osobiste doświadczenie oraz ciągle powtarzane eksperymenty twórcze to główne punkty rozwoju nowatorskiego języka choreografii. Praca nad przedstawieniami składającymi się na „Ohne Zucker Dance Projekt” łączy w sobie różnorodne techniki taneczne oraz metody teatralne - zarówno te dobrze znane jak i te najnowsze, wykorzystuje film oraz elementy performance. Łagodne połączenie tych elementów tworzy szczególny styl, który wyróżnia ten rodzaj teatru od wszystkich innych.
Kristina Isabelle Dance jest fizycznie śmiałym, intelektualnie stymulującym, wielowymiarowym zespołem tańca współczesnego tańczącym nie tylko na ziemi, ale również z użyciem szczudeł, dzięki czemu powstają spektakle o zmiennej perspektywie. Kristina Isabelle jest dyrektorem artystycznym i choreografem Kristina Isabelle Dance/Highjinks i jednym z dyrektorów Highjinks/Grimaldi Production Company jak również tancerką, szczudlarką, pedagogiem, performerem wykorzystującym ogień i akrobacje powietrzne jak i aktorką burleskową. Zdobyła klasyczne wykształcenie w Julliard School w Nowym Jorku oraz tytuł licencjata w zakresie sztuk pięknych na Ohio State University. Duży wpływ na jej własne prace miały spektakle artystów, z którymi występowała: Stephena Petronio, Bebe Miller, Jordana Fuchsa, Johna Jaspersa, Ralpha Lemona, Joe Gooda. Isabelle uczyła się również sztuki cyrkowej wraz z Eoinem O'Brianem z Grimaldi Circus w Ohio i Earth Circus Productions w San Francisco. Tworzyła choreografie i reżyserowała dla uniwersyteckich wydziałów tańca, zespołów, ośrodków sztuki, dziecięcych zespołów tańca. Jest autorką pełnowymiarowych spektakli teatralnych, produkcji poza teatralnych, spektakli ognia i produkcji klubowych.
REKLAMA