W niedzielę scena alternatywna XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej ponownie zawiodła. Zarówno grupa Maria Magdalena, jak i Georg Blaschke nie stanęli na wysokości zadania - stworzyli spektakle wyjątkowo nużące i nieatrakcyjne. Inaczej David Dorfman i jego zespół. "Undeground" okazał się wspaniałym spektaklem - protestem przeciwko rewolucji, która zawsze nieść musi z sobą ofiary. Nie tracimy jednak nadziei, że prezentowane na scenie alternatywnej przedstawienia okażą się równie interesujące, jak te, które można było obejrzeć w pierwszych dniach festiwalu. Zapraszamy więc Państwa na spektakl "Le Petit Mort" (Mała Śmierć) w wykonaniu grupy Pallisimo (USA), który odbędzie się w poniedziałek, 2 VII o godzinie 21:30 w Elektrociepłowni Szombierki (ul. Kosynierów 27, Bytom-Szombierki). Natomiast na scenie głównej (Śląski Teatr Tańca, ul. Żeromskiego 27) wielkie wydarzenie artystyczne - spektakle "Migration" oraz "Moroccan" w wykonaniu zespołu Alonzo Kinga Lines Ballet ze Stanów Zjednoczonych.
O ARTYSTACH:
Lines Ballet jest międzynarodowym zespołem z siedzibą w San Francisco prezentującym unikatowy repertuar baletu współczesnego tworzony przez Alonzo Kinga. Wizjonerskie choreografie i nadzwyczajne umiejętności tancerzy sprawiają, że świętujący 25 lecie istnienia Lines Ballet wciąż cieszy się sporym uznaniem. Kiedy zespół nie przebywa w tournee występuje na scenach od Venice Biennale do Movimentos Festival w Niemczech, a jesienią i wiosna również w San Francisco. Współpracując z wybitnymi kompozytorami, muzykami i artystami sztuk wizualnych Alonzo King tworzy spektakle oparte na różnorodnych, głęboko zakorzenionych tradycjach kulturowych nasycając klasyczny balet nowymi środkami wyrazu. Spektale Kinga słyną ze swej umiejętności dzielenia się z publicznością głębokim sensem tego, co łączy nas jako ludzi- kruchością, delikatnością ale również porzuceniem i radosną wolnością. W tym roku nowo powstała organizacja Amerykańskich Artystów sporządziła listę 50 najwybitniejszych żyjących artystów: Alonzo King otrzymał jedną z czterech nagród będąc jednocześnie jedynym jej laureatem z Kalifornii. USA Fellowship jest drugą, po nagrodzie Bessie dla najlepszego choreografa/twórcy w 2005, nagroda główną zdobyta przez Alonzo Kinga w ciągu ostatnich dwóch lat. Alonzo King był również stypendystą NEA, Towarzystwa Irvin Dance i zdobywcą pięciu nagród im. Isadory Duncan. Pięć lat temu powstała Szkoła Lines Ballet oraz Kurs Przygotowawczy. Ich zadaniem jest rozwijanie potencjału młodych tancerzy. Lines Ballet angażuje sie również w działalność edukacyjną i społeczną za pośrednictwem San Francisco Dance Center, obecnie jednej z największych instytucji tanecznych na Zachodnim Wybrzeżu. Jesienią 2006r. Lines Ballet rozpoczął współpracę z Dominican University w Kalifornii inaugurując wspólny program studiów licencjackich w zakresie sztuk pięknych. Będzie to jedyny program w kraju prowadzony przez wciąż aktywnego choreografa światowej sławy.
Palissimo Dyrektorem artystycznym zespołu jest Pavel Zustiak -choreograf, tancerz oraz sound designer, mieszkający w Nowym Jorku. Pochodzi z byłej Czechosłowacji, gdzie uczęszczał na pierwsze lekcje tańca. W wieku 17 lat zadebiutował jako choreograf, tworząc układu do muzyki Musorgskiego „Obrazki z wystawy” dla 23 tancerzy z zespołu tanecznego Tremolo. Często występował w radiu oraz telewizji, w tym przez 7 lat w telewizyjnym programie dla dzieci Golden Gate. Zustiak, po otrzymaniu tytułu magistra w 1993 roku, przeniósł się do Amsterdamu, gdzie w szkole School for New Dance Development, w latach 1998 oraz 1999 studiował kompozycję oraz produkcję tańca. Zajęcia u m. in. Kate Duck (improwizacja, kompozycja), Davida Zambrano (technika tańca), Susan Rethorst (kompozycja), Scotta delaHunta (teoria, kompozycja) oraz Trude Cona (eksploracja, kompozycja) miały ogromny wpływ na Zustiaka i były dla niego źródłem inspiracji. Zustiak jest finalistą konkursu choreografii w Amsterdamie, gdzie w 1999 roku zdobył nagrodę za Wrinkle in Time. Współpracował z Andersem Schlanbushem podczas przygotowywania pokazu Gisteren ist Anders zaprezentowanego w Kannonenhallen w Kopenhadze, w EntreeScenen w Aarhus, na Klapstuck Festival w Leuven, w Belgii. Przedstawienie Lets’ Dance! również powstało w wyniku współpracy Schlanbushem i zostało przedstawione w EntreeScenen w Aarhus oraz DanceScenen w Kopenhadze. Zustiak jest dyrektorem artystycznym zespołu tanecznego Palissimo, który założył w 2003 roku w Nowym Jorku. Był twórcą dwóch przedstawień wystawionych w Nowym Jorku w Wright Room, University Settlement,w centrum artystycznym, oraz w Apostrof Festiwal w Pradze, w Czechosłowacji w 2005 roku. Premiera jednego z przedstawień Palissimo Le Petit Mort (Now It’s Time To Say Goodbye), której współtwórcą jest Performance Space 122, odbyła się w grudniu 2006 roku. Jako sound designer, Zustiak skomponował dźwięki dla Palissimo, jak również, dla Dixie Fun Theater, Ashleigh Leita oraz Jeremiego Nelsona. Zustiak został wezwany przez Of Moving Colors Productions w Baton Rouge w Luizjanie do stworzenia choreografii dla trzech sztuk tanecznych: Search (1999), Within Without (2001) oraz All That I Can’t Leave Behind (2005). Zustiak prowadził warsztaty kompozycji oraz improwizacji w Czechach, Słowacji, Polsce, Niemczech, Danii oraz Stanach Zjednoczonych. Otrzymał fundusze od Trust for Mutual Understanding, Lower Manhattan Cultural Council oraz Jerome Fundation Travel and Study Grant.
O ARTYSTACH:
Lines Ballet jest międzynarodowym zespołem z siedzibą w San Francisco prezentującym unikatowy repertuar baletu współczesnego tworzony przez Alonzo Kinga. Wizjonerskie choreografie i nadzwyczajne umiejętności tancerzy sprawiają, że świętujący 25 lecie istnienia Lines Ballet wciąż cieszy się sporym uznaniem. Kiedy zespół nie przebywa w tournee występuje na scenach od Venice Biennale do Movimentos Festival w Niemczech, a jesienią i wiosna również w San Francisco. Współpracując z wybitnymi kompozytorami, muzykami i artystami sztuk wizualnych Alonzo King tworzy spektakle oparte na różnorodnych, głęboko zakorzenionych tradycjach kulturowych nasycając klasyczny balet nowymi środkami wyrazu. Spektale Kinga słyną ze swej umiejętności dzielenia się z publicznością głębokim sensem tego, co łączy nas jako ludzi- kruchością, delikatnością ale również porzuceniem i radosną wolnością. W tym roku nowo powstała organizacja Amerykańskich Artystów sporządziła listę 50 najwybitniejszych żyjących artystów: Alonzo King otrzymał jedną z czterech nagród będąc jednocześnie jedynym jej laureatem z Kalifornii. USA Fellowship jest drugą, po nagrodzie Bessie dla najlepszego choreografa/twórcy w 2005, nagroda główną zdobyta przez Alonzo Kinga w ciągu ostatnich dwóch lat. Alonzo King był również stypendystą NEA, Towarzystwa Irvin Dance i zdobywcą pięciu nagród im. Isadory Duncan. Pięć lat temu powstała Szkoła Lines Ballet oraz Kurs Przygotowawczy. Ich zadaniem jest rozwijanie potencjału młodych tancerzy. Lines Ballet angażuje sie również w działalność edukacyjną i społeczną za pośrednictwem San Francisco Dance Center, obecnie jednej z największych instytucji tanecznych na Zachodnim Wybrzeżu. Jesienią 2006r. Lines Ballet rozpoczął współpracę z Dominican University w Kalifornii inaugurując wspólny program studiów licencjackich w zakresie sztuk pięknych. Będzie to jedyny program w kraju prowadzony przez wciąż aktywnego choreografa światowej sławy.
Palissimo Dyrektorem artystycznym zespołu jest Pavel Zustiak -choreograf, tancerz oraz sound designer, mieszkający w Nowym Jorku. Pochodzi z byłej Czechosłowacji, gdzie uczęszczał na pierwsze lekcje tańca. W wieku 17 lat zadebiutował jako choreograf, tworząc układu do muzyki Musorgskiego „Obrazki z wystawy” dla 23 tancerzy z zespołu tanecznego Tremolo. Często występował w radiu oraz telewizji, w tym przez 7 lat w telewizyjnym programie dla dzieci Golden Gate. Zustiak, po otrzymaniu tytułu magistra w 1993 roku, przeniósł się do Amsterdamu, gdzie w szkole School for New Dance Development, w latach 1998 oraz 1999 studiował kompozycję oraz produkcję tańca. Zajęcia u m. in. Kate Duck (improwizacja, kompozycja), Davida Zambrano (technika tańca), Susan Rethorst (kompozycja), Scotta delaHunta (teoria, kompozycja) oraz Trude Cona (eksploracja, kompozycja) miały ogromny wpływ na Zustiaka i były dla niego źródłem inspiracji. Zustiak jest finalistą konkursu choreografii w Amsterdamie, gdzie w 1999 roku zdobył nagrodę za Wrinkle in Time. Współpracował z Andersem Schlanbushem podczas przygotowywania pokazu Gisteren ist Anders zaprezentowanego w Kannonenhallen w Kopenhadze, w EntreeScenen w Aarhus, na Klapstuck Festival w Leuven, w Belgii. Przedstawienie Lets’ Dance! również powstało w wyniku współpracy Schlanbushem i zostało przedstawione w EntreeScenen w Aarhus oraz DanceScenen w Kopenhadze. Zustiak jest dyrektorem artystycznym zespołu tanecznego Palissimo, który założył w 2003 roku w Nowym Jorku. Był twórcą dwóch przedstawień wystawionych w Nowym Jorku w Wright Room, University Settlement,w centrum artystycznym, oraz w Apostrof Festiwal w Pradze, w Czechosłowacji w 2005 roku. Premiera jednego z przedstawień Palissimo Le Petit Mort (Now It’s Time To Say Goodbye), której współtwórcą jest Performance Space 122, odbyła się w grudniu 2006 roku. Jako sound designer, Zustiak skomponował dźwięki dla Palissimo, jak również, dla Dixie Fun Theater, Ashleigh Leita oraz Jeremiego Nelsona. Zustiak został wezwany przez Of Moving Colors Productions w Baton Rouge w Luizjanie do stworzenia choreografii dla trzech sztuk tanecznych: Search (1999), Within Without (2001) oraz All That I Can’t Leave Behind (2005). Zustiak prowadził warsztaty kompozycji oraz improwizacji w Czechach, Słowacji, Polsce, Niemczech, Danii oraz Stanach Zjednoczonych. Otrzymał fundusze od Trust for Mutual Understanding, Lower Manhattan Cultural Council oraz Jerome Fundation Travel and Study Grant.
REKLAMA