3 stycznia o godzinie 18:00 Wydawnictwo W.A.B. zaprasza na spotkanie w Klubie "Pod Jaszczurami" (Rynek Główny 8, Kraków) z Krzysztofem Warlikowskim i Piotrem Gruszczyńskim, w związku z ukazaniem się książki "Szekspir i uzurpator. Z Krzysztofem Warlikowskim rozmawia Piotr Gruszczyński".
O książce:
Inscenizacje sztuk Szekspira stanowią jeden z najważniejszych elementów teatru Krzysztofa Warlikowskiego, należącego do najwybitniejszych współczesnych polskich reżyserów. To już ponad dziesięć realizacji, które wychodzą od interpretacji Jana Kotta, zmieniły definitywnie sposób czytania Szekspira w Polsce. Przeniosły punkty ciężkości z tego, co jednoznacznie polityczne, na to, co prywatne, ale w konsekwencji społeczne. Piotr Gruszczyński w rozmowach z Krzysztofem Warlikowskim prowadzi czytelnika przez teatralny labirynt reżysera, pokazując sposób myślenia artysty o teatrze i jego relacjach z rzeczywistością. Szekspir jest dobrym punktem wyjścia do opisania teatralnego światopoglądu Warlikowskiego. Okazuje się, że nie byłoby na przykład „Oczyszczonych” – uznawanych za najważniejszy spektakl ostatnich lat – bez pracy nad Szekspirem. Ale nie byłoby też kolejnych inscenizacji szekspirowskich bez „Oczyszczonych”.
O książce:
Inscenizacje sztuk Szekspira stanowią jeden z najważniejszych elementów teatru Krzysztofa Warlikowskiego, należącego do najwybitniejszych współczesnych polskich reżyserów. To już ponad dziesięć realizacji, które wychodzą od interpretacji Jana Kotta, zmieniły definitywnie sposób czytania Szekspira w Polsce. Przeniosły punkty ciężkości z tego, co jednoznacznie polityczne, na to, co prywatne, ale w konsekwencji społeczne. Piotr Gruszczyński w rozmowach z Krzysztofem Warlikowskim prowadzi czytelnika przez teatralny labirynt reżysera, pokazując sposób myślenia artysty o teatrze i jego relacjach z rzeczywistością. Szekspir jest dobrym punktem wyjścia do opisania teatralnego światopoglądu Warlikowskiego. Okazuje się, że nie byłoby na przykład „Oczyszczonych” – uznawanych za najważniejszy spektakl ostatnich lat – bez pracy nad Szekspirem. Ale nie byłoby też kolejnych inscenizacji szekspirowskich bez „Oczyszczonych”.
REKLAMA