World of Goods

Ocena: 0 (0 głosów)
First published in 1979, this volume introduces a cultural factor to theories of consumption. The World of Goods goes beyond standard economic analyses, which rely on theories of individual psychology. Douglas studies how consumers use goods to fulfil their intentions in regard to one another. The World of Goods insists that goods are wanted for social purposes, for sharing and giving, more than for the private enjoyment that is the pivot of utilitarian explanations. This book offers a completely original way of thinking about consumption as a series of rituals.

Informacje dodatkowe o World of Goods:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-415-29109-5
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę World of Goods

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

World of Goods - opinie o książce

Inne książki autora
Essays in Sociology of Perception
M. Douglas0
Okładka ksiązki - Essays in Sociology of Perception

First published in 1982, this is one of Mary Douglas' favourite books. It is based on her meetings with friends in which they attempt to apply the grip/group...

Purity & Danger
M. Douglas0
Okładka ksiązki - Purity & Danger

Purity and Danger is acknowledged as a modern masterpiece of anthropology. It is widely cited in non-anthropological works and gave rise to a body of application...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy