World of Goods

Ocena: 0 (0 głosów)
First published in 1979, this volume introduces a cultural factor to theories of consumption. The World of Goods goes beyond standard economic analyses, which rely on theories of individual psychology. Douglas studies how consumers use goods to fulfil their intentions in regard to one another. The World of Goods insists that goods are wanted for social purposes, for sharing and giving, more than for the private enjoyment that is the pivot of utilitarian explanations. This book offers a completely original way of thinking about consumption as a series of rituals.

Informacje dodatkowe o World of Goods:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-415-29109-5
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę World of Goods

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

World of Goods - opinie o książce

Inne książki autora
Purity & Danger
M. Douglas0
Okładka ksiązki - Purity & Danger

Purity and Danger is acknowledged as a modern masterpiece of anthropology. It is widely cited in non-anthropological works and gave rise to a body of application...

Risk Acceptability According to the Social Sciences
M. Douglas0
Okładka ksiązki - Risk Acceptability According to the Social Sciences

First published in 1985, Mary Douglas intended Risk and Acceptability as a review of the existing literature on the state of risk theory. Unsatisfied with...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy