World of Goods

Ocena: 0 (0 głosów)
First published in 1979, this volume introduces a cultural factor to theories of consumption. The World of Goods goes beyond standard economic analyses, which rely on theories of individual psychology. Douglas studies how consumers use goods to fulfil their intentions in regard to one another. The World of Goods insists that goods are wanted for social purposes, for sharing and giving, more than for the private enjoyment that is the pivot of utilitarian explanations. This book offers a completely original way of thinking about consumption as a series of rituals.

Informacje dodatkowe o World of Goods:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-415-29109-5
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę World of Goods

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

World of Goods - opinie o książce

Inne książki autora
Risk Acceptability According to the Social Sciences
M. Douglas0
Okładka ksiązki - Risk Acceptability According to the Social Sciences

First published in 1985, Mary Douglas intended Risk and Acceptability as a review of the existing literature on the state of risk theory. Unsatisfied with...

Essays in Sociology of Perception
M. Douglas0
Okładka ksiązki - Essays in Sociology of Perception

First published in 1982, this is one of Mary Douglas' favourite books. It is based on her meetings with friends in which they attempt to apply the grip/group...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Z pamiętnika jeża Emeryka
Marta Wiktoria Trojanowska ;
Z pamiętnika jeża Emeryka
Obca kobieta
Katarzyna Kielecka
Obca kobieta
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Oczy Mony
Thomas Schlesser
Oczy Mony
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Rok szarańczy
Terry Hayes
Rok szarańczy
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy