Third Dimension

Ocena: 0 (0 głosów)
The three-dimensional aspects of molecular shape can be crucial to both properties and reactions. The Third Dimension explores the arrangements of atoms in molecules and in different types of solids. Initial chapters describe the common crystal structures and how they are related to close-packed arrangements of ions. Metallic, ionic, molecular and extended covalent crystals are covered; major types of crystal defects are also discussed. The book then introduces isomerism, and explores the stereochemical consequences of the tetrahedral carbon atom. Chirality is also investigated. The book concludes with a Case Study on Liquid Crystals, which describes structures, properties and applications. As visualisation in 3D is an important part of this book, the accompanying CD-ROMs provide video material, interactive questions and exercises using models to aid understanding of crystals, organic molecules and stereochemistry, All necessary programs are provided.

Informacje dodatkowe o Third Dimension:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN: 978-0-85404-660-7
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Third Dimension

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Third Dimension - opinie o książce

Inne książki autora
Separation Purification & Identification
L. Smart0
Okładka ksiązki - Separation Purification & Identification

This book looks at the common techniques used to prepare, purify and indentify chemicals. Topics including distillation, recrystallisation, chromatography...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy