Celem pracy było badanie widowiskowego charakteru życia społecznego w Polsce w warunkach kultury ponowoczesnej. Zostaje on określony mianem spektaklu społecznego i obejmuje praktyki społeczne przeznaczone do oglądania, zakładające zbiorowe uczestnictwo widzów. Zostają one w pracy analizowane pod kątem występowania w nich elementów spektaklu teatralnego, takich jak organizacja przestrzeni, występowania wizulanych elementów spktaklu oraz uczestnictwo widzów i aktorów. W teoretycznej części rozprawy (3 pierwsze rozdziały) zoperacjonalizowane zostaje pojęcie spektaklu społecznego poprzez wskazanie na jego źródła w nowoczesnej reflekcji społecznej, zbadanie jego specyfiki w warunkach kultury ponowoczesnej oraz porównanie ze współczesnymi praktykami teatralnymi (w najnowszym teatrze alternatywnym). W empirycznej części pracy, pojęcie to zostaje wykorzystane w badaniach nad trzema wydarzeniami: Prawyborami do Parlamantu Europejskiego we Wrześni (maj 2004), Nabożeństwa Apel III Tysiąclecia na Lednicy (maj 2004), Akcji promocyjnych na terenie CSH i B Stary Browar w Poznaniu (grudzień 2004).
Informacje dodatkowe o Teatr jako źródło ponowoczesnych spektakli społecznych:
Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Muzyka, film
ISBN:
9788371775000
Liczba stron: 286
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,