Some British Empiricists in Social Sciences

Ocena: 0 (0 głosów)
This book describes the development of economic, demographic and social statistics in the Brtish Isles from the mid seventeenth century to the end of the nineteenth as represented by the work of twelve pioneers in these fields. Its most distinctive feature is its tables, which bring together in clear and succinct form an impressive body of data collected from a large number of disparate sources and are complemented by an exhaustive description of their historical context. An important aspect of the book is the short biographies that open each chapter and bring to life the personalities of its central characters.* Author won Nobel Prize for Economics in 1984 * This is the first attempt to draw together in one place an analysis of all the major influences on social statistics in Britain * It deals with some famous historical figures, such as Florence Nightingale and Edmond Halley, not previously known for their contributions to social statistics

Informacje dodatkowe o Some British Empiricists in Social Sciences:

Wydawnictwo: brak danych
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-521-57145-6
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Some British Empiricists in Social Sciences

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Some British Empiricists in Social Sciences - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy